هفتمین همایش بین المللی دو روزه پژوهش های زبان و ادبیات فارسی از امروز سه شنبه ۱۳ اسفندماه در دانشگاه هرمزگان آغاز به کار کرد. به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از پایگاه خبری هرمز، نجمه دری، دبیر هفتمین همایش بین المللی پژوهش های زبان و ادب فارسی در این مراسم  گفت: به دبیرخانه این ...

هفتمین همایش بین المللی دو روزه پژوهش های زبان و ادبیات فارسی از امروز سه شنبه ۱۳ اسفندماه در دانشگاه هرمزگان آغاز به کار کرد.

به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از پایگاه خبری هرمز، نجمه دری، دبیر هفتمین همایش بین المللی پژوهش های زبان و ادب فارسی در این مراسم  گفت: به دبیرخانه این همایش ۳۰۰ مقاله ارسال شد که از این تعداد ۱۰۴ مقاله برای چاپ در کتاب مجموعه مقالات همایش و ۱۲۸ مقاله به صورت پوستر و سخنرانی ارائه می شود.

 

وی بیان کرد: هفتمین همایش بین المللی پژوهش های زبان و ادب فارسی با هدف آسیب شناسی ادبیات، مشکلات آموزش زبان و ادب فارسی در دانشگاه ها، بررسی کرسی های زبان و ادبیات فارسی و بررسی وضعیت نابسامان آموزش ادبیات فارسی برگزار شده است.

 

دبیر هفتمین همایش بین المللی پژوهش های زبان و ادب فارسی افزود: در این همایش اساتیدی از کشورهای بنگلادش، تاجیکستان، ترکیه، سوریه، سنگال، عراق، قرقیزستان و هندوستان حضور دارند.

 

دری تصریح کرد: در این همایش نشست های تخصصی با عناوین روابط زبانی و ادبی فارسی و عربی، ادبیات قرن ۱۰، ادبیات عامه، زبان فارسی، ادبیات پایداری، ادبیات روایی، ادبیات تطبیقی، ادبیات کلاسیک، نقد و نظریه ادبی، ادبیات معاصر، ادبیات عرفانی و نقد ادبی برگزار می شود.

 

بنابر این گزارش، در مراسم افتتاحیه هفتمین همایش بین المللی پژوهش های زبان و ادب فارسی از استاد یاحقی تجلیل شد.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=11242

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.