رئیس دانشگاه هرمزگان گفت: باید برای ادب فارسی جهانی فکر کنیم و ملی برنامه ریزی داشته باشیم زیرا آن وقت است که همایش هایی از این دست می تواند کشور ما را به جهانیان بیشتر نشان دهد. به گزارش پیارم به نقل از پایگاه خبری هرمز، احمد نوحه گر امروز در آیین افتتاحیه هفتمین همایش ...

رئیس دانشگاه هرمزگان گفت: باید برای ادب فارسی جهانی فکر کنیم و ملی برنامه ریزی داشته باشیم زیرا آن وقت است که همایش هایی از این دست می تواند کشور ما را به جهانیان بیشتر نشان دهد.


به گزارش پیارم به نقل از پایگاه خبری هرمز، احمد نوحه گر امروز در آیین افتتاحیه هفتمین همایش بین المللی پژوهش های زبان و ادبیات فارسی در این دانشگاه اظهار کرد: قطعا کشور ایران سرشار و غنی از مباحث فرهنگی با تمدن کهن است و به طور حتم خمیر مایه ی این تمدن و این فرهنگ ادبیات فارسی است.

وی در ادامه بیان کرد: فرهنگ غنی ایران که بعدها توام شد با فرهنگ غنی اسلام؛این دو دست در دست هم دادند و به غنای فرهنگی ایران کمک کرده و بسیاری از تهاجمات را دفع کردند.

رئیس دانشگاه هرمزگان گفت: ایران با غنای فرهنگی بالا که عامل اصلی آن زبان و ادبیات فارسی است بسیاری از این ناملایمات را پشت سر گذاشت و بسان یک درخت کهن سال در برابر طوفان های زودگذر ایستادگی کرده است.

نوحه گر ادامه داد: خوشبختانه امروز می بینیم که عامل وحدت در کشور ما نیز می تواند زبان و ادبیات فارسی باشد براین اساس زبان فارسی به عنوان یک مولفه و یک الگو باید سرلوحه قرار بگیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: در طول هزار سال گذشته بهتر می بینید حافظ، سعدی و عطار نیشابوری خدمات بسیار بزرگی به این سرزمین انجام دادند؛ بنابراین این غنای با ارزش یک امتیاز فرهنگی به حساب می آید.

رئیس دانشگاه هرمزگان گفت: برای اینکه ما گذشته را فراموش نکنیم و حال را بفهمیم و برای آینده با مطالعه برنامه و برنامه ریزی  صحیح کشور را در مسیری صحیح قرار دهیم.

وی افزود: قطعا زبان و ادبیات فارسی بین برنامه ریزان و صاحب نظران کشور ما از جایگاه بالایی برخوردار است و این را باید در برنامه ریزی های خود بگنجانیم تا با درس گرفتن از گذشته، نیم نگاه و یا نگاه کاملی به آینده این مرزو بوم داشته باشیم.

نوحه گر همچنین با اشاره به اینکه استان هرمزگان یکی از استان هایی هست که در بحث فرهنگ و هنر ید طولایی دارد، افزود: با همایش های این چنینی می توان با شناساندن خود به جامعه بومی و فرهنگی کشور  نقش بی بدیل خود را در عرصه  فرهنگ و هنر بیشتر به عرصه تماشا بگذاریم.

رییس دانشگاه هرمزگان اظهار کرد: اگر در کشورمان به مباحث ادبیات توجه جدی شود، باعث افزایش قدرت و ثروت ملی می شود که زیر بنای آن شناخت مباحث علمی بوده و  می تواند زمینه توسعه پایدار باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=11241

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.