آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادعای یک خبرگزاری انگلیسی مبنی بر اینکه این نهاد نظارتی سازمان ملل از انتشار گزارشی درباره برنامه هسته‌ای ایران خودداری کرده است را رد کرد.     آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه گزارش رویترز مبنی بر اینکه این نهاد نظارتی سازمان ملل از انتشار گزارشی درباره برنامه هسته‌ای ایران خودداری ...

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادعای یک خبرگزاری انگلیسی مبنی بر اینکه این نهاد نظارتی سازمان ملل از انتشار گزارشی درباره برنامه هسته‌ای ایران خودداری کرده است را رد کرد.

خبرگزاری فارس: آژانس ادعای رویترز درباره عدم انتشار گزارش برنامه هسته‌ای ایران را رد کرد

 

 

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه گزارش رویترز مبنی بر اینکه این نهاد نظارتی سازمان ملل از انتشار گزارشی درباره برنامه هسته‌ای ایران خودداری کرده را تکذیب کرد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این بیانیه را پس از آن صادر کرد که اسرائیل از این نهاد بین‌المللی خواست «در اولین فرصت» گزارش مربوط به برنامه هسته‌ای ایران را منتشر کند.

«گیل تودور»، یکی از سخنگویان آژانس گفت: «آژانس هیچ گزارشی که حاوی اطلاعات جدیدی درباره جنبه‌های احتمالی نظامی در برنامه هسته‌ای ایران باشد تهیه نکرده است.»

وی، بدون اینکه به جزئیات بیشتری اشاره کند، افزود: «گزارش‌های این سازمان به شورای حکام، مبتنی بر واقعیت‌ها بوده و بی‌طرفانه هستند. محتوای آنها تحت تأثیر ملاحظات سیاسی قرار نمی‌گیرد.»

خبرگزاری انگلیسی رویترز روز گذشته از قول منابعی مدعی شده بود آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سال گذشته انتشار گزارشی درباره برنامه هسته‌ای ایران را به خاطر جلوگیری از تنش در روابط بین ایران با سایر کشورها را معلق کرده است.

این منابع به رویترز گفته بودند اطلاعاتی درباره محتوای این گزارش در دست نیست، اما یکی از آنها گفته بود این گزارش به نگرانی‌ها درباره برنامه هسته‌ای ایران دامن می‌زد. وزیر امور راهبردی اسرائیل در بیانیه‌ای گفت: «نقش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این است که تمامی اطلاعات مربوط به جنبه‌های نظامی برنامه هسته‌ای ایران را به جامعه جهانی افشا کند و آنها را به دلایل حساسیت دیپلماتیک متوقف نکند.» وی افزود: «چون مسئله جنبه‌های نظامی احتمالی این برنامه برای توافق نهایی با ایران اهمیت زیادی دارد من از آژانس می‌خواهیم که این گزارش را در اولین فرصت تکمیل و منتشر کند.»

اسرائیل تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه است. این رژیم در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نماینده دارد اما بر خلاف ایران، پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان پی‌تی) را امضا نکرده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=11195

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.