رییس دانشگاه آزاد بندرعباس، صحیفه سجادیه را یک نمونه فرهنگ متعالی و مترقی برشمرد که راه سعادت را از دین اسلام و کتاب آسمانی استخراج نموده است.   به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از پایگاه خبری هرمز، مهدی باقری شب گذشته در نشست بررسی سبک زندگی اسلامی از منظر امام سجاد(ع) اظهار کرد:شناخت سبک ...

رییس دانشگاه آزاد بندرعباس، صحیفه سجادیه را یک نمونه فرهنگ متعالی و مترقی برشمرد که راه سعادت را از دین اسلام و کتاب آسمانی استخراج نموده است.

 

به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از پایگاه خبری هرمز، مهدی باقری شب گذشته در نشست بررسی سبک زندگی اسلامی از منظر امام سجاد(ع) اظهار کرد:شناخت سبک زندگی ائمه اطهار را برای نسل جوان ضروری دانست و اظهار کرد: دین اسلام متعالی ترین دین الهی است  که در آن به ایثار و گذشت تاکید فراوانی شده است.

 

وی افزود: ائمه اطهار (ع) واسطه ای برای تبیین فرهنگ غنی اسلام در جامعه هستند تا راهنمای مردم در بهتر زیستن و رسیدن به آرامش و خوشبختی اخروی باشند.

 

رییس دانشگاه آزاد بندرعباس گفت: اکنون که دشمنان اسلام  به این بینش رسیده اند که نمی توان مسلمانان را با سلاح به تسلیم شدن وا داشت.

 

باقری،عفو و بخشش را از دیگر صفات بارز ائمه اطهار و پیامبران دانست و اظهار کرد: بعد از فتح مکه وقتی مسلمانان خواستند تا اقدام نامعقول انجام دهند، پیامبر(ص) فرمود همه آنانی که طلب عفو می کنند مورد بخشش قرار دهید و با آنان به مهربانی و انسانیت رفتار کنید.

 

وی عنوان کرد: دشمن حوزه فرهنگی اسلام را نشانه گرفته اند و می کوشند تا از این حوزه جوانان را با آموزه های دینی و دستاوردهای دین اسلام بیگانه سازند تا بتوانند به مقاصد شوم خود نزدیک شوند.

 

رییس دانشگاه آزاد بندرعباس گفت: نقش امامان و علمای دینرا در آنشرایط خفقان دوران، قابل تحسین خواند و تاکید کرد: امروز آنچه از اسلام ناب محمدی باقی مانده نتیجه تلاش این بزرگان در عرصه های فرهنگی است.

 

باقری با اشاره به تاریخ معاصر جهان، ولایت فقیه را نقطه قوت انقلاب اسلامی خواند و تصریح کرد: تا زمانی که مردم بر گرد محوریت ولایت جمع باشند، هیچ دشمنی نمی تواند در صفوف به هم  فشرده مسلمین رخنه کند.

 

وی در پایان با تاکید بر حفظ کرامت انسانی  و عزت نفسبر گسترش فرهنگ اسلامی در جامعه خواستار شناخت و ترویج فرهنگ اسلامی در بین اقشار مختلف جامعه به خصوص دانشگاهیان شد

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=11181

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.