نماینده رئیس جمهور و رییس شورای عالی مناطق آزاد در سفر به جزیره قشم و در بازدید از چند پروژه این شهرستان ابراز نارضایتی از وضع فعلی این شهرستان کرد و خط و نشان هایی هم کشید.   *توسعه مناطق آزاد بدون رفع فقردر مناطق قابل قبول نیست* به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل ...

نماینده رئیس جمهور و رییس شورای عالی مناطق آزاد در سفر به جزیره قشم و در بازدید از چند پروژه این شهرستان ابراز نارضایتی از وضع فعلی این شهرستان کرد و خط و نشان هایی هم کشید.

 

*توسعه مناطق آزاد بدون رفع فقردر مناطق قابل قبول نیست*

به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از پایگاه خبری هرمز از قشم؛ رییس شورای عالی مناطق آزاد کشورشامگاه چهارشنبه در جمع مردم قشم در تلار وحدت این شهرستان اظهار کرد : توسعه مناطق آزاد بدون توسعه جامعه محلی مورد نظر دولت نیست و دولت معتقد است وضعیت زندگی مردم در این مناطق باید با روند توسعه مناطق آزاد هماهنگ باشد.

اکبر ترکان بیان کرد : مهمانانی که وارد جزیره قشم می شوند باید در کنار  گردش و خرید از فرهنگ ، غذاهای و زندگی مردم قشم آگاه شوند چرا که مسافران اگر با فرهنگ مردم آشنا نشوند ورود گردشگر بی معنی خواهد شد.

رییس شورای عالی مناطق آزاد هدف اصلی شورای مناطق آزاد توسعه خود اشتغالی دانست و  افزود : باید کمک کنیم تا جوانان بومی قشم نیز خلاقیت های خود را ارائه کنند و با راه اندازی مشاغل ساده، زمینه کارآفرینی را در تک تک آنها ایجاد کنیم.

وی با اشاره به این که باید مقوله کارآفرینی را برای جوانان بومی با کمک مناطق آزاد از طریق سرمایه گذاری در مقیاس کوچک راه اندازی شود ، افزود : توسعه مناطق آزاد باید در راستای کار آفرینی برای جوانان منطقه باشد.

ترکان گفت : مدیرعامل مناطق آزاد قشم مثل مناطق دیگریک جوان از اهالی بومی منطقه انتخاب کند.

*قشم می تواند در صنعت نفت توسعه جدیدی تجربه کند*

ترکان جزیره قشم را قشم را یک قطعه گرانقدر جغرافیا دانست و گفت : قشم از ظرفیت های بالایی درمنابع طبیعی و صنایع دارد.

وی با برشمردن ظرفیت و ویژگی های هریک از هفت منطقه آزاد کشور نفت و گاز و به تبع این دو، صنعت فولاد را از ظرفیت های منطقه آزاد قشم دانست وافزود : صنعت گردشگری موهبت طبیعی جزیره قشم است .

رییس شورای عالی مناطق آزاد کشورچهارشنبه بیان کرد : هر مدیرعاملی وارد مناطق آزاد می شود راه مدیرعامل قبلی را ادامه می دهد تا برنامه های بلند مدت دولت اجرا شود.

ترکان گفت : حمایت از مهمان خانه ها در کنار هتل سازی می تواند انتقال فرهنگ و مشکل کمبود مکان کمک می کنند و تغییراتی در شهر به وجود می آورد.

وی زندگی چند روزه مسافران درکنارمردم قشم از شیرینی سفر مسافران به این جزیره عنوان کرد و گفت : مهمان خانه ها هم به توسعه فرهنگ مردم قشم کمک می کند وهم منبع درآمدی برای بومیان در روستاها می شود.

*الحاق جزیره هرمز به منطقه آزاد قشم صورت می گیرد*

رییس شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: لایحه الحاق جزیره هرمز به منطقه آزاد قشم در کمیسیون عمران مجلس تصویب شده و قرار است به مجلس شورای اسلامی فرستاده شود.
ترکان امروز در جمع مردم شهرستان قشم افزود: به همین علت باید طرح جامع جزیره هرمز تهیه و طراحی شوذ و واگذاری و جذب سرمایه گذار صورت گیرد.
معاون رییس جمهور گفت : استفاده از ظرفیتهای بومی و محلی برای رشد اقتصاد جامعه محلی و کمک به ایجاد خلاقیت از طرحهای جامع برای توسعه صنعت گردشگری و زیرساختهای آن در منطقه آزاد قشم است.
ترکان افزود : سند چشم انداز ۱۴۰۴ در قشم به عنوان پایلوت اجرا می شود.

*قاچاق سوخت یک پدیده عجیب وغریب است*

رییس شورای عالی مناطق آزاد کشور درادامه قاچاق سوخت را یک پدیده ای عجیب و غریب دانست و اظهار کرد : بعضی ها در جامعه وجود دارند که زندگیان با نون حلال نمی چرخد ، هیچ راه حلی  برای جلو گیری از داستان عجیب و غریب پدیده قاچاق سوخت به ذهن ما نمی رسد.

وی ادامه داد: سوخت قاچاق شده بیشتر از سمت بندرعباس است و از مسیر آب های جزیره قشم از آب های ایران خارج می شود.

ترکان گفت: راه حل هایی از سوی فرماندار و مدیرعامل منطقه آزاد قشم برای جلوگیری از پدیده قاچاق سوخت ارئه شده که باید درخصوص آن تصمیم گیری شود.

*شهرقشم در زباله ها غرق شده است*

ترکان با ابراز نارضایتی در خصوص فعالیت شهردار قشم گفت :منطقه توریستی جزیره قشم دارای آب و هوای معتدل هست که به دلیل شرایط اقلیمی و طبیعی ویژه و جاذبه‌های متنوع مقصد طبیعت‌گردی است که باید شهر  به سرعت به چهره پاکیزه  خود برسد.

وی گفت: شهردار قشم باید بهانه ها را کناربگذارد و برای پاکیزگی جزیره قشم چاره ای بیاندیشد و بهداشت شهر را به خطر نیاندازد.

رییس شورای عالی مناطق آزاد کشور افزود: شهرداری ها برای جمع آوری باله ها ماهیانه از مردم هزینه هایی دریافت می کنند پس شهرداری درقبال گرفتن هزینه باید به مردم خدمات دهد.

وی تاکید کرد:  پیمانکاری که کار جمع آوری زباله ها در این شهر برعهده گرفته است تا وقتی تعویض نشده است باید برای جمع آوری زباله ها اجبار شود.

*زنگ حذف کارمندان منطقه آزاد قشم با صدای عدم نیاز*

رییس شورای عالی مناطق آزاد کشور اظهار کرد: کارمندان مناطق آزاد کشور و منطقه آزاد قشم باید به ۳۰۰ نفر برسد.

بنابه گفته های این مسئول، اگردر این سازمان فقط ۳۰۰  نفر به اشتغال خود ادامه دهند پس شاهد اخراج صد ها نفر در روزهای آینده خواهیم بود.

این درحالی است که در روزهای گذشته چند نفر از این سازمان اخراج شده اند که افراد اخراج شده با شیون و زاری این سازمان را به اجبار ترک کرده اند.

یکی از کارمندان اخراجی درجلسه تالار وحدت بعد از اتمام سخنان رییس شورای عالی مناطق آزاد کشورشروع به سروصدا کردن کرد و با صدای بلند داد می زد که کارمندان منطقه آزاد از نبود ثبات کاری خسته شده اند و دیگر انگیزه کاری ندارند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=11175

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.