تشکیل مرکز تحقیقات و فناوری آهن و فولاد کشور یکی از بندهای قطعنامه پایانی سمپوزیوم فولاد ۹۲ است که می‌تواند در این حوزه طی سال‌های آینده تاثیرات بالایی داشته باشد.     به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی سمپوزویوم فولاد ۹۲، در متن قطعنامه پایانی سمپوزیوم فولاد ۹۲ که مشتمل بر چهار بند ...

تشکیل مرکز تحقیقات و فناوری آهن و فولاد کشور یکی از بندهای قطعنامه پایانی سمپوزیوم فولاد ۹۲ است که می‌تواند در این حوزه طی سال‌های آینده تاثیرات بالایی داشته باشد.

خبرگزاری فارس: تشکیل مرکز تحقیقات و فناوری آهن و فولاد


 

 

به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی سمپوزویوم فولاد ۹۲، در متن قطعنامه پایانی سمپوزیوم فولاد ۹۲ که مشتمل بر چهار بند و در مراسم پایانی این رویداد علمی صنعتی قرائت شد، آمده است:‌ به منظور تبدیل پژوهش‌های دانشگاهی به دستورالعمل‌های تکنولوژی، ابداع دانش‌های فنی جدید در صنعت، توسعه بومی‌سازی، ارتقای سطح کیفی فولاد، افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف انرژی و انطباق فرآیند علم به صنعت در شهرک‌های علمی و تحقیقاتی از منظر صنعت فولاد مجددا تاکید شد که مرکز تحقیقات و فناوری آهن و فولاد با محوریت انجمن آهن و فولاد ایران تشکیل شود.

همچنین در ادامه این قطعنامه نیز آمده است: جهت احداث این مرکز پیشنهاد شد ساختمان نیمه تمام فولاد مبارکه که برای همین کار در نظر گرفته شده است، در اختیار انجمن آهن و فولاد ایران قرار گیرد.

در بند سوم این قطعنامه یادآور شده است: شرکت‌های تولید کننده فولاد به عنوان سهامدار اصلی موافقت کردند که سالیانه درصدی از محل فروش محصولات خود را برای هزینه‌های ساخت و خرید تجهیزات و راه‌اندازی مرکز تحقیقات و فناوری فولاد تخصیص دهند.

بند نهایی این قطعنامه نیز به تشکیل کنسرسیومی برای ساخت و اجرای خطوط تاکید کرده است: نمایشگاه‌های بین‌المللی سمپوزیوم فولاد که در آن بیش از ۲۵۰ شرکت تخصصی در سال مشارکت دارند نمایانگر تسلط بر ساخت تجهیزات صنعت فولاد در این مرز و بوم است. بدیهی است تشکیل کنسرسیومی از آنها می‌تواند ساخت و اجرای خطوط تولید و انطباق نرم‌افزاری آنها در صنعت فولاد تضمین می‌کند، برای انجام این مهم لازم است قانون حداکثر را به قانون ارجاع صنعت فولاد با سازندگان ایرانی تبدیل کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=11169

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.