رئیس‌جمهور با بیان اینکه ساخت یک فرودگاه بین‌المللی در جاسک را در دولت یازدهم آغاز می‌کنیم که در «دولت دوازدهم» تکمیل شود، گفت: هرکس در جاسک سرمایه گذاری کند بداند در سال‌های آتی سود خواهد برد.     به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، حسن روحانی در دومین روز از ...

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ساخت یک فرودگاه بین‌المللی در جاسک را در دولت یازدهم آغاز می‌کنیم که در «دولت دوازدهم» تکمیل شود، گفت: هرکس در جاسک سرمایه گذاری کند بداند در سال‌های آتی سود خواهد برد.

خبرگزاری فارس: هرکس در جاسک سرمایه‌گذاری کند در سال‌های آتی سود می‌برد

 

 

به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، حسن روحانی در دومین روز از سفر خود به استان هرمزگان در جمع مردم شهر بندری جاسک گفت :‌جاسک که امروز به عنوان یک بندر کوچک ساحلی در ساحل دریای عمان است در آینده نزدیک به مرکز مهم صنعتی در منطقه تبدیل خواهد شد .

روحانی افزود : در سالهای اخیر با توجه به حضور نیروی دریایی ارتش این بندر به یکی از بنادر مهم در سواحل جنوب ایران تبدیل شده و نقش به سزایی در برقراری امنیت دریایی در کل منطقه و ظهور و بروز دلاوری های دریادلان درکل منطقه حساس خلیج فارس ،‌دریای عمان و اقیانوس هند داشته است.

رئیس جمهور،آبادی ساحل مکران را برنامه دولت یازدهم عنوان و خاطرنشان کرد :همه برای آباد کردن ساحل مکران دست به دست هم خواهیم داد و و این کار مهم را به سرانجام خواهیم رساند.

روحانی با بیان اینکه ‌ این برنامه تا پایان این دولت عملیاتی و اجرایی خواهد شد گفت : نخستین برنامه دولت در این راستا تکمیل جاده بین بندر عباس و جاسک خواهد بود و بخشی از این جاده تا منطقه میناب بصورت بزرگراه تکمیل خواهد شد.

وی افزود : بهسازی جاده میناب به جاسک تا پایان سال ۹۳ به اتمام می رسد وطرح احداث بزرگراه میناب به جاسک نیز در دست مطالعه است و این بزرگراه تا پایان دولت یازدهم ساخته خواهد شد .

رئیس جمهور با اشاره به دیگر برنامه های دولت برای توسعه و آبادانی منطقه جاسک گفت : با توجه به عبور خط لوله گازی از این منطقه، طرح ایجاد صنایع جدید ازجمله پتروشیمی ،‌فولاد و آلومینیم در این منطقه ایجاد خواهد شد و این طرحها منطقه را به یک منطقه صنعتی تبدیل خواهد کرد و این طرح ها علاوه بر طرحهای توسعه بندرگاه جاسک خواهد بود .

روحانی از تبدیل بندرگاه جاسک به پایگاهی برای عرضه نفت ایران به بازارهای جهانی خبر داد و گفت: جاسک همچون خارک در خلیج فارس به بندرگاهی برای صادرات نفت تبدیل خواهد شد و امیدوارم این کار که در دولت یازدهم آغاز می شود در دولت دوازدهم تکمیل شود .

رئیس جمهور گفت: برای آبادانی این منطقه مهم و راهبردی در کنار دریای عمان، به یک فرودگاه نیاز خواهیم داشت که با توسعه آن به یک فرودگاه بین المللی تبدیل شود.

وی افزود: اولین قدم‌ها را در همین دولت برای توسعه فرودگاه کنونی برخواهیم داشت و قدم به قدم برای طراحی یک فرودگاه بین‌المللی (پیش خواهیم رفت) که ان‌شاءالله در دولت یازدهم و تکمیل آن در دولت دوازدهم، مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

رئیس جمهور با بیان اینکه جاسک استعداد بالایی برای رشد و توسعه دارد، گفت: البته برای این توسعه بزرگ به ناچار در کنار شهر جاسک، شهر جدیدی متصل به جاسک طراحی خواهد شد تا بتواند همه نیازمندی های آینده را در این منطقه برآورده کند.

وی افزود: البته طرح هایی هم برای سال آینده در دست است که ان‌شاءالله تا پایان سال آینده تکمیل خواهد شد.

رئیس جمهور گفت: فاضلاب جاسک که طبق برنامه بیش از ۱۶ میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش بینی شده است، تا پایان سال ۱۳۹۳ تخصیص داده و اجرا خواهد شد.

روحانی افزود: بیمارستان ۳۲ تختخوابی جاسک توسعه خواهد یافت و به بیمارستان ۶۴ تختخوابی تبدیل خواهد شد که این توسعه نیز تا پایان سال ۹۳ به اتمام خواهد رسید.

رئیس جمهور گفت: طرح دیگری که در این بندر مورد نظر است موضوع انتقال آب از سد چگین است که این طرح نیاز به ۲۰ میلیارد تومان دارد که مبالغ آن پیش بینی شده است و در سال آینده عملیاتی خواهد شد.

حسن روحانی رئیس‌جمهور در جمع مردم جاسک اظهار داشت: این منطقه را به یک منطقه مهم انرژی بر تبدیل می‌کنیم.

روحانی افزود: ساحل مکران باید آباد شود و ما جاده بندرعباس جاسک را تکمیل می‌کنیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه صنایع پتروشیمی، فولاد و آلمینیوم در منطقه جاسک ایجاد می‌شود، یادآور شد: این منطقه به یک منطقه صنعتی تبدیل می‌شود و بندری تاسیس می کنیم که از اینجا نفت به دنیا صادر شود.

وی تصریح کرد: ساخت یک فرودگاه بین‌المللی در جاسک را در دولت یازدهم آغاز می‌کنیم که در «دولت دوازدهم» تکمیل شود و شهر جدیدی نیز کنار جاسک تاسیس می‌کنیم.

روحانی یادآور شد: هرکس از فردا در جاسک سرمایه گذاری کند بداند در سال‌های آتی سود خواهد برد چراکه این منطقه به یک مرکز تجاری، صنعتی و دریایی تبدیل می‌شود.

روحانی ادامه داد: اجرای سه طرح مربوط به آب، بیمارستان و فاضلاب تا پایان سال وعده ما به شماست که هم استاندار، هم فرماندار و هم مسئولین باید آن را اجرایی و عملیاتی کنند.

وی افزود: همه همسایگان جنوبی ما در منطقه خلیج فارس و دریای عمان باید بدانند که این دولت مبنایش بر تعامل و دوستی با همسایگان بویژه همسایگان جنوب این منطقه است. ما به دنبال روابط بهتر و تعامل بیشتر برای سرمایه‌گذاری هستیم.

 

رئیس‌جمهور تاکید کرد: همه ایرانیان عزیز چه در داخل و چه خارج از کشور و یا کارآفرینان دیگر می‌توانند به آینده این منطقه امیدوار باشند. هر کس در جاسک سرمایه‌گذاری کند در سال‌های آتی منفعت خواهد برد و اینجا به یک مرکز تجاری، صنعتی و مهم دریایی که باعث پیشرفت این منطقه است، تبدیل می‌شود.

 

روحانی خاطرنشان کرد: بخش زیادی از جاسک باید تبدیل به منطقه ویژه شود تا بتوانیم از همه استعدادهای این منطقه استفاده و بهره‌وری کنیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش در باره موضوع هدفمندی یارانه‌ها گفت: در اینجا اعلام می‌کنم که یارانه نقدی برای اقشار نیازمند جامعه ادامه خواهد یافت، البته اگر خانواده‌هایی در سطح کشور که وضع زندگی‌شان به گونه‌ای است که نیاز به یارانه ندارند طبق قانون اخیر مجلس می‌توانند با پر کردن یک فرم از گرفتن یارانه انصراف دهند، فرم جدیدی نیز توزیع می‌شود که اعلام می‌شود و خوب است افرادی که نیاز ندارند آن را پر نکنند بلکه افرادی که نیازمند گرفتن یارانه هستند این فرم را پر می‌کنند.

 

روحانی تصریح کرد: در سال آینده و مرحله آتی به غیر از یارانه نقدی که به خانواده‌ها پرداخت می‌شود یک بخش برای ساماندهی بهداشت و درمان تخصیص داده می‌شود.

 

وی ادامه داد: اولین قدم در حوزه بهداشت را در سال آینده برمی‌داریم و همه مردم را تحت پوشش درمانی قرار خواهیم داد. ما به دنبال این هستیم ارزش بیمه‌ها را بالا ببریم تا مردم امنیت خاطری در زمینه بهداشت و درمان داشته باشند.

 

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بحث امنیت غذایی اظهار داشت: مردم ما نباید از لحاظ مواد اصلی غذایی دغدغه خاطر داشته باشند لذا دولت در کنار یارانه نقدی یارانه کالایی را نیز خواهد داشت و با یک برنامه منظم‌تر و دقیق‌تر در سال آینده به مسئله امنیت غذایی مردم می‌پردازیم چون مسئله غذا و بهداشت و درمان جزو نیازهای اولیه مردم است.

روحانی با بیان اینکه بخشی از هدفمندی یارانه‌ها در تولید، حمل و نقل و سایر موارد به کار گرفته خواهد شد، گفت: همچنین قیمت حامل‌های انرژی مانند نفت، گاز و گازوئیل شیب ملایمی خواهد داشت و ما مراقب هستیم همانطور که در این ۶ ماه رشد تورم کاهش پیدا کرد در سال آینده هم رشد تورم کاهش پیدا کند و گرانی را کنترل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امسال قدم کوچکی در بحث اشتغال برداشتیم، گفت: دولت توجه خود را معطوف بحث اشتغال خواهد کرد و سعی می‌کنیم تورم را که در اول امسال ۴۲ درصد و در پایان سال به ۳۵ درصد رسیده در سال آینده به ۲۵ درصد کاهش دهیم تا در سال آینده دارای رشد اقتصادی باشیم.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به لزوم وحدت میان مردم گفت: در این کشور همه ایرانی‌ها دارای حقوق شهروندی خود هستند بدون توجه به تفاوت در عقاید و آراء مختلف، مخصوصا میان شیعه و اهل تسنن. ما همه عاشق و علاقمند به اهل بیت و خاندان رسالت هستیم و دارای خدا و قبله واحدیم. لذا معنا ندارد بین اهل تسنن و شیعه تفاوتی قائل باشیم. ما همه برادریم و نباید تفرقه‌ای میان ما باشد.

روحانی در پایان سخنانش با بیان اینکه تلاش این دولت ایجاد وحدت، توازن و تعادل بیشتر است، گفت: به عنوان مثال غرب استان هرمزگان وضع بهتری نسبت به شرق آن دارد لذا دولت برای ایجاد تعادل سرمایه‌گذاری بیشتری نسبت به سمت شرق استان خواهد داشت تا جاسک بندر توسعه یافته زیبایی در منطقه ساحل مکران شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=11130

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.