کنترل خشم, کنترل عصبانیت, کنترل بحران های اجتماعی هر اتفاقی، نقطه بحرانی دارد و زمان، درمانگر آن است. یک متخصص بهداشت روانی گفت: هنگام عصبانیت در برخوردهای اجتماعی مثلاً هنگام تصادف ۱۰ تا ۳۰ ثانیه به مغز فرصت مکث و آنالیز مسئله را بدهید. اصغر کیهان نیا گفت: در پیشامدهای منفی اجتماعی باید دکمه ...
کنترل خشم, کنترل عصبانیت, کنترل بحران های اجتماعی هر اتفاقی، نقطه بحرانی دارد و زمان، درمانگر آن است.

یک متخصص بهداشت روانی گفت: هنگام عصبانیت در برخوردهای اجتماعی مثلاً هنگام تصادف ۱۰ تا ۳۰ ثانیه به مغز فرصت مکث و آنالیز مسئله را بدهید.
اصغر کیهان نیا گفت: در پیشامدهای منفی اجتماعی باید دکمه مکث ذهن را فشار دهید. وی افزود: مدت زمان این دکمه باید بین ۱۰ تا ۳۰ ثانیه باشد زیرا در این مدت مغز میتواند وضعیت موجود را آنالیز کند.
کیهاننیا اظهارداشت: در موقع بحرانهای اجتماعی مثل تصادفات رانندگی باید مراحل زیر را پشتسر بگذارید. ابتدا ۵ نفس عمیق بکشید و سپس ۵ نفس عادی. بعد از آن راجع به موضوع فکر کنید. سپس سهم خود را در آن ماجرا بررسی کنید. بعد از آن نوبت به تعمق میرسد، مشورت گام بعدی است و در نهایت اقدام به تصمیمگیری کنید. این متخصص بهداشت روانی تصریح کرد: اگر این مدل را در مواجهه با بحرانهای اجتماعی رعایت کنیم، مغزمان فرصت آرامش و پردازش اطلاعات پیدا میکند.
کیهان نیا گفت: هر اتفاقی، نقطه بحرانی دارد و زمان، درمانگر آن است. با وقوع یک رویداد، نقطه بحرانی فعال میشود که در همان زمان قادر به خاموشی نیست. کیهاننیا تصریح کرد: پیش از وقوع بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله باید پیشبینی و تمهیدات لازم به لحاظ روانی در نظر گرفته شود.
وی افزود: تکرار این جمله که بالاتر از سیاهی که رنگی نیست و زمان التیام آور است، موجب میشود تا در مواجهه با بحرانها سرمهای باشیم نه مشکی. وی گفت: هر حادثهای در گام نخست فرد را شوکه میکند که باید مراحلی را که به آن اشاره شد انجام دهد.
این متخصص بهداشت روانی خاطرنشان ساخت: نگرانی نسبت به آینده یکی از دلایل عصبانیت افراد است چرا که آنها از مبهم بودن آینده میترسند. بنابراین پیشبینی میتواند توان مقابله افراد را بالا ببرد.
به نکات زیر توجه کنید