در دومین نشست شورای قشر بسیج جامعه زنان سپاه قزوین که متشکل از نمایندگان قشرها و نواحی مختلف بسیج بود، اصلاح الگوی مصرف یکی از اولویت‌های هر خانواده عنوان شد.   به گزارش  پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، پیش از ظهر امروز دومین جلسه شورای قشر بسیج با همت بسیج جامعه زنان سپاه ...

در دومین نشست شورای قشر بسیج جامعه زنان سپاه قزوین که متشکل از نمایندگان قشرها و نواحی مختلف بسیج بود، اصلاح الگوی مصرف یکی از اولویت‌های هر خانواده عنوان شد.

خبرگزاری فارس: اصلاح الگوی مصرف از اولویت‌های هر خانواده

 

به گزارش  پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، پیش از ظهر امروز دومین جلسه شورای قشر بسیج با همت بسیج جامعه زنان سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین با محوریت حماسه اقتصادی در سالن شهید حسن‌‌‌‌‌‌‌‌‌پور سپاه قزوین برگزار شد.

نمایندگانی از قشرها و حوزه‌های مختلف بسیج از جمله اعضای تشکیل‌دهنده این شورا هستند که هر ماه در نشستی دو ساعته دورهم جمع می‌شوند و ضمن هم‌اندیشی پیرامون مسائل اقتصادی راهکارهای افزایش توسعه اقتصادی را مطرح و مورد نقد و بررسی قرار می‌دهند.

سعید مظفری از استادان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با حضور در این نشست موضوع مصرف‌گرایی را به چالش کشاند و اظهار کرد: اقتصاد اسلامی دو تفاوت عمده با اقتصاد سرمایه‌داری دارد و آن عدالت اجتماعی و مصرف به اندازه است.

وی ادامه داد: در نظام سرمایه‌داری افراد به مصرف‌گرایی بی‌حد و اندازه سوق داده می‌شوند در حالی که در اسلام این اجازه به افراد داده نمی‌شود؛ هر طوری که مایل‌اند اسراف کنند و سرمایه‌های اجتماعی را تحت‌الشعاع قرار دهند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: اگر مسلمانی روزی یک میلیون درآمد دارد نباید هر طوری که می‌خواهد مصرف کند و اینجاست که بحث عدالت اجتماعی مطرح می‌شود یعنی افراد از مالی که اضافه دارند به نیازمندان انفاق کنند.

در ادامه این نشست نمایندگانی از مجمع بسیج شهر اقبالیه ناحیه امام سجاد (ع)، مجمع بسیج شهرستان قزوین ناحیه امام حسن مجتبی (ع) و مجمع بسیج ناحیه آوج پیرامون راهکارهای مدیریت مصرف در خانه از سوی زنان را بیان کرده و اصلاح الگوی مصرف را یکی از اولویت‌های هر خانواده ذکر کردند.

در پایان این مراسم رئیس و نایب‌رئیس شورای قشر از بین چهار نامزد پیشنهادی معرفی شدند.

طاهره امینی از بسیج کارمندی با ۱۸ رأی به عنوان رئیس و محبوبه قهرمانی از بسیج محلات به عنوان نایب‌رئیس مجمع قشر بسیج شناخته شدند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=7567

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.