رئیس‌جمهوری پیش از سفر به کشور قرقیزستان برای شرکت در اجلاس شانگهای از تبیین مواضع ایران راجع به مسائل منطقه‌ای در جریان این اجلاس خبر داد. به گزارش  پیارم به نقل از شبکه اطلاع رسانی هرمز، حسن روحانی رئیس‌جمهور اسلامی ایران پیش از سفر رسمی به کشور قرقیزستان برای شرکت در اجلاس سران کشورهای عضو شانگهای ...

رئیس‌جمهوری پیش از سفر به کشور قرقیزستان برای شرکت در اجلاس شانگهای از تبیین مواضع ایران راجع به مسائل منطقه‌ای در جریان این اجلاس خبر داد.

13920619000762 PhotoA دیدار با رؤسای جمهور چین و روسیه در حاشیه اجلاس شانگهای/ تبیین مواضع ایران درباره مسائل منطقه‌ای

به گزارش  پیارم به نقل از شبکه اطلاع رسانی هرمز، حسن روحانی رئیس‌جمهور اسلامی ایران پیش از سفر رسمی به کشور قرقیزستان برای شرکت در اجلاس سران کشورهای عضو شانگهای با اشاره به اهمیت این سفر گفت: این سفر به دعوت رسمی رئیس دوره‌ای شورای سران همکاری شانگهای و به دعوت رئیس‌جمهور کشور دوست قرقیزستان صورت می‌گیرد.

وی افزود: اجلاس سران سازمان شانگهای یک اجلاس مهم منطقه‌ای است و جمهوری اسلامی ایران چندین سال است به عنوان عضو ناظر در اجلاس شانگهای شرکت می‌کند.

وی افزود: این سازمان ۶ عضو اصلی و ۵ عضو ناظر و سه کشور به عنوان گفت‌وگو دارد و یک سازمان مهم منطقه‌ای است و جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو ناظر در آن شرکت می‌کند.

روحانی گفت: ‌در اجلاس سران شانگهای و در سخنرانی اصلی مواضع جمهوری اسلامی ایران در مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی تبیین خواهد شد.

وی افزود: تشکیل اجلاس سران شانگهای در شرایط فعلی منطقه‌ای بسیار مهم است. از ۶ عضو اصلی این سازمان روسیه و چین به عنوان دو عضو دائم شورای امنیت مطرح هستند و از این رو این برگزاری این اجلاس می‌تواند در مسائل امروز منطقه اهمیت شایان توجهی داشته باشد.

رئیس‌جمهور اسلامی ایران در ادامه با اشاره به اینکه مواضع جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس و در سخنرانی اصلی آن در خصوص مسائل منطقه‌ای تبیین خواهد شد، گفت: در حاشیه اجلاس نیز علاوه بر دیدار با رئیس‌جمهور کشور میزبان دیدارهایی نیز با سران شرکت کننده در اجلاس صورت خواهد گرفت.

همچنین دیدارها و ملاقات‌هایی نیز در سطح وزیر انجام خواهد شد.

روحانی همچنین از دیدار با رؤسای جمهور چین و روسیه در جریان این سفر خبر داد.

رئیس‌جمهور اسلامی ایران در پایان تصریح کرد: امیدواریم بحث‌ها و ملاقات‌ها در این سفر به گونه‌ای باشد که منافع ملت ما و همچنین مردم منطقه تامین شود.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=7553

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.