دبیرکل حزب دموکرات کُردهای سوریه با اشاره به اداره موقت مناطق کُردنشین توسط کُردها این امر را ناشی از بحران سوریه و عدم حضور قدرت مرکزی در این مناطق دانست و تاکید کرد که کُردها بخشی جدایی‌ناپذیر از مردم سوریه‌اند.     به گزارش پیارم به نقل از فارس ,«جمال ملا محمود»، دبیر کل حزب ...

دبیرکل حزب دموکرات کُردهای سوریه با اشاره به اداره موقت مناطق کُردنشین توسط کُردها این امر را ناشی از بحران سوریه و عدم حضور قدرت مرکزی در این مناطق دانست و تاکید کرد که کُردها بخشی جدایی‌ناپذیر از مردم سوریه‌اند.

خبرگزاری فارس: اداره موقت مناطق کُردنشین توسط کُردها/کُردها بخشی جدایی‌ناپذیر از مردم سوریه‌اند

 

 

به گزارش پیارم به نقل از فارس ,«جمال ملا محمود»، دبیر کل حزب دموکرات کُردهای سوریه در گفت‌وگودر دمشق تاکید کرد: مسئله اداره موقت مناطق کُردنشین به خصوص در شمال سوریه به دلیل عدم وجود قدرت مرکزی و تداوم درگیری‌ها میان نیروهای کمیته‌های کُردهای سوریه با گروه «جبهه النصره» و دیگر گروه‌های مسلح وابسته به سازمان القاعده مطرح شده است.

وی افزود: هدف از اداره موقت محلی مناطق شمال سوریه، پر کردن خلا عدم حضور قدرت مرکزی در این مناطق است، به ویژه که به طور مستمر شاهد افزایش و تشدید درگیری‌ها میان کُردها و جبهه النصره و همچنین دخالت‌های ترکیه و تلاش آن برای ایجاد ناامنی و هرج و مرج در این مناطق و در نهایت سیطره بر مناطق شمالی سوریه است و همین موجب شد تا کُردهای این منطقه درحال حاضر اداره محلی این مناطق را به دست گیرند.

ملا محمود با رد اخباری مبنی بر قصد کُردهای سوریه جها جدایی از دولت مرکزی، تمام این اخبار را بی‌پایه و اساس و فاقد صحت و اعتبار دانست و تاکید کرد کُردها بخشی از ملت سوریه را تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: کُردها حق دارند، برای دستیابی به آینده‌ای بهتر در سوریه دارای اداره مستقل باشند. این اداره موقت قصد ندارد، در برنامه کاریش دولت یا پارلمان یا کابینه داشته باشد، برای اینکه هدف اصلی آن توجه به اوضاع معیشتی کُردها و ارائه خدمات به مناطق کُردنشین تا پایان بحران سوریه است.

دبیر کل حزب دموکرات کردهای سوریه افزود: این اداره هیچ موجودیت سیاسی ندارد، چون ما به آن در چارچوب ملی و عمومی نگاه می‌کنیم.

وی گفت: امیدواریم که بحران سوریه در اسرع وقت پایان یابد و فعالان سیاسی کشور در رابطه با مسئله کُردها بر سر میز مذاکره حاضر شوند و با توافق همه جریان‌ها و طیف‌ها یک راهکار ملی برای بحران سوریه ارائه شود.

این شخصیت سیاسی اذعان داشت: امیدواریم پس از پایان بحران سوریه یک شورای عمومی برای اداره مناطق کُردنشین تشکیل شود که با دولت مرکزی در ارتباط نزدیک باشد، برای اینکه کُردها بخشی از ملت سوریه را تشکیل می‌دهند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=7529

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.