رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از اجرای ثبت آنی معاملات در بیش از ۴ هزار دفترخانه اسناد رسمی خبر داد. به گزارش پیارم به نقل از شبکه اطلاع رسانی هرمز ، احمد تویسرکانی در جلسه شورای سیاست‌گذاری این سازمان با اشاره به اجرای طرح ثبت آنی معاملات از اواخر شهریور ماه سال جاری در کشور، گفت: مقطع ...

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از اجرای ثبت آنی معاملات در بیش از ۴ هزار دفترخانه اسناد رسمی خبر داد.

13920208000212 PhotoA اجرای ثبت آنی معاملات در بیش از 4 هزار دفترخانه اسناد رسمی

به گزارش پیارم به نقل از شبکه اطلاع رسانی هرمز ، احمد تویسرکانی در جلسه شورای سیاست‌گذاری این سازمان با اشاره به اجرای طرح ثبت آنی معاملات از اواخر شهریور ماه سال جاری در کشور، گفت: مقطع زمانی آزمایشی این طرح از اواخر مردادماه و در سطح ۴ هزار و ۴۲۸ دفترخانه اسناد رسمی آغاز می‌شود.

وی افزود: تمامی مراحل کار به نحو دقیق اجرایی و نقص‌های احتمالی شناسایی شده، همچنین طی این مدت تعداد ۲۹ هزار ۲۸۹ عنوان سند مختلف به صورت آزمایشی در سیستم صادر شده است.

معاون قوه قضائیه در ادامه تصریح کرد: اجرای ثبت آنی معاملات یکی از سیاست‌های محوری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و از تکالیف قانونی برنامه پنجم توسعه کشور است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حال تحقق است.

وی یادآور شد: ثبت آنی معاملات مانند کوه یخی است که تنها قسمت کوچکی از آن قابل رؤیت است و این اقدام اساسی و زیربنایی که آثار و نتایج ملی و بسیار تعیین کننده دارد، در گذر زمان خود را نشان خواهد داد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر ظرفیت‌های قانونی و آثار اقدامات ادارات اجرای ثبت در کشور گفت: در این زمینه نیازمند تحول اساسی و مبنایی هستیم.

وی گفت: سیاست سازمان در این راستا این است که تمامی تقاضاها که توجیه قانونی دارد در ادارات اجرا بدون محدودیت، پذیرش و اجرائیه صادر شود.

تویسرکانی پیش‌بینی ساختار قوی و منسجم برای ادارات اجرای مفاد اسناد رسمی را از پیش نیازهای این عرصه برشمرد و گفت: ظرفیت کنونی ادارات اجرای اسناد رسمی نیز باید کاملا” شناسایی و به حداکثر بازدهی در پاسخگویی به مطالبات جامعه برسند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=7508

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.