سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه رضایت رهبر معظم انقلاب از اقدامات فرهنگی مایه مباهات و افتخار فعالان فرهنگی بسیج مردمی است گفت: دشمن به شدت از هویت بسیج و فرهنگ بسیجی هراسان است و به خوبی می داند که اگر فرهنگ بسیجی در کشوری حاکم شد شکستش قطعی است. به گزارش پیارم به ...

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه رضایت رهبر معظم انقلاب از اقدامات فرهنگی مایه مباهات و افتخار فعالان فرهنگی بسیج مردمی است گفت: دشمن به شدت از هویت بسیج و فرهنگ بسیجی هراسان است و به خوبی می داند که اگر فرهنگ بسیجی در کشوری حاکم شد شکستش قطعی است.

به گزارش پیارم به نقل از دانا, حجت الاسلام «سید علی طاهری» سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با اشاره به نقل قول حجت الاسلام تقوی مبنی بر اینکه رهبر معظم انقلاب از اقدامات فرهنگی بسیج و ائمه جمعه رضایت دارند اظهار داشت: این ابراز رضایت مایه مباهات و افتخار فعالان فرهنگی و بسیجی کشور است، در چند ساله اخیر بسیج نگاه خود را به مقوله فرهنگی وسیع تر کرده است و توجه به اهمیت فرهنگ را سرلوحه کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه پرداختن به مسائل فرهنگی و توجه بیشتر به آن  قطعا از نیاز امروز جامعه است گفت:  بسیج ماهیت مردمی و اسلامی دارد و انقلاب اسلامی ما نیز یک ماهیت فرهنگی اسلامی و متکی به مردم دارد ، بنابراین برای حفظ انقلاب و گسترش آن باید به  زمینه های فرهنگی توجه بیشتری شود که به فضل خدا بسیج از نیروهای پیش رو در خدمات فرهنگی بوده است و اقدامات این شجره طیبه آثار و برکات فراوانی به انقلاب رسانده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس درباره اهمیت نقش فرهنگ در جامعه گفت: مهمترین خطری که کشورها را تهدید می کند، کم توجهی به بحث فرهنگ است، لذا ما باید فرهنگ را به عنوان زیر بنا در همه امور در نظربگیریم، زیرا تا زمانی که  فرهنگ اصلاح نشود سایر مسائل حتی مشکلات اقتصادی حل نمی شود، در نتیچه برای نجات کشور از ضعف ها، باید به تقویت فرهنگ در کشور و مسائل فرهنگی توجه بیشتری داشته

باشیم ؛ با همین نگاه امروز این فعالیت ها صورت بگیرد قطعا از لحاظ کمیت و کیفیت توسعه پیدا کند.

حجت السلام طاهری با قدردانی از اقدامات فرهنگی بسیج در اقشار و مقاطع گوناگون ادامه داد: خدمات فرهنگی بسیار گسترده و و سیع است و به این راحتی قابل بیان نیست ؛  بنابراین بسیج نیاز به حمایت بیشتر هم از سوی مسئولان و دیگر نهاد ها را دارد و هم اینکه مردم باید برای تحقق هرچه بهتر برنامه های فرهنگی  همانند گذشته در بسیج فعال باشند و با حضور و حمایت خود این شجره طیبه را حمایت کنند. اینگونه نباشد که بگویند مسائل فرهنگی فقط وظیفه دستگاه فرهنگی دولتی است؛ مردم باید احساس مسئولیت بکنند و  نگاه فرهنگی  خود را تقویت و بعضی از کاستی ها را مرتفع کنند چراکه خود مردم بهترین پاسداران فرهنگ ایرانی اسلامی خود هستند.

وی در ادامه به نقش فرهنگ در موضوع جنگ نرم و نقشه بر آب کردن نقشه های دشمن گفت: دشمن به شدت از هویت بسیج و  فرهنگ بسیجی هراسان است و به خوبی می داند که اگر فرهنگ بسیجی در کشوری حاکم شد شکستش قطعی است. بنابراین اقدامات فرهنگی بسیج و تقویت فرهنگ یعنی شناختن راهای نفوذ دشمن و جهاد اکبر. لذا اگر این وظایف به خوبی صورت گیرد ما دربرابر تهاجم فرهنگی دشمنان مصونیت پیدا خواهیم کرد. کما اینکه تا به امروز نیز همین فرهنگ بسیجی مردم مهمترین عامل شکست دشمنان در برهه هلای حساس بوده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=7489

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.