سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان پس از مدت‌ها سکوت در برابر انتقادها از تخریب کتیبه‌های فارسی مقبره نظامی گنجوی مدعی شد نظامی گنجوی شاعر آذربایجان است!     به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس، «المان عبدالله اف» سخنگوی وزارت امور خارجه آذربایجان گفت: از نظر ما نظامی گنجوی شاعر آذربایجان است و این موضوع نمی‌تواند محل ...

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان پس از مدت‌ها سکوت در برابر انتقادها از تخریب کتیبه‌های فارسی مقبره نظامی گنجوی مدعی شد نظامی گنجوی شاعر آذربایجان است!

خبرگزاری فارس: اظهارات غیرعلمی سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان درباره شاعر پرآوازه ایران

 

 

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس، «المان عبدالله اف» سخنگوی وزارت امور خارجه آذربایجان گفت: از نظر ما نظامی گنجوی شاعر آذربایجان است و این موضوع نمی‌تواند محل مذاکره باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آذربایجان از هرگونه توضیح درباره علل تخریب کتیبه‌های فارسی نظامی گنجوی و جایگزینی آن با کتیبه  تحریف شده آذری خودداری کرد.

بر اساس این گزارش جمهوری آذربایجان بمنظور تحریف هویت ایرانی نظامی گنجوی طی سالهای اخیر طرح و ترجمه اشعاری که در آنها نظامی گنجوی به مدح عظمت و شکوه ایران پرداخته، ممنوع کرده است.

در ادامه این تلاش‌های ضد ادبی دو ماه پیش تعدادی از کتیبه‌های اشعار فارسی از بارگاه این شاعر پرآوازه ایرانی برچیده شد.

گفته می‌شود که جمهوری آذربایجان تصمیم دارد با صرف مبالغی مجسمه‌هایی از نظامی گنجوی را بعنوان شاعر آذربایجان در شهرهای مهم برخی از کشورهای جهان از جمله فرانسه نصب کند.

در اولین قدم با پرداخت ۱۱۰ هزار یورو به شهردار رم، مجسمه‌ای از نظامی گنجوی در شهر رم ایتالیا نصب شده و این شاعر به عنوان شاعر آذربایجان معرفی شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با انتقاد از تخریب کتیبه های فارسی نظامی گنجوی، این حرکت را اقدامی ضدفرهنگی خوانده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=7486

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.