وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نقش تاریخی گفتمان نظام جمهوری اسلامی ایران در ارائه الگویی کامل و تمام‌عیار از یک فرهنگ متعالی، متعادل و مترقی در جهان است.     به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بوشهر، علی جنتی ظهر امروز در پیام خود به هشتمین جشنواره ملی مشاعره رضوی در استان بوشهر اظهار ...

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نقش تاریخی گفتمان نظام جمهوری اسلامی ایران در ارائه الگویی کامل و تمام‌عیار از یک فرهنگ متعالی، متعادل و مترقی در جهان است.

خبرگزاری فارس: گفتمان نظام اسلامی ایران، ارائه الگویی کامل از فرهنگ متعالی

 

 

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بوشهر، علی جنتی ظهر امروز در پیام خود به هشتمین جشنواره ملی مشاعره رضوی در استان بوشهر اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه و رسالت حوزه فرهنگ و هنر تعالی انسان و تخلق او به اوصاف حمیده و اخلاق پسندیده در زندگی فردی و اجتماعی است.

وی در این پیام که محمد نیک، به عنوان نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرائت می‌شد، تصریح کرد: معارف و آموزه‌های دینی و مذهبی و از جمله سیره و سخن انبیا و اولیای الهی که ناظر به عالی‌ترین و والاترین جلوه‌های فطری و معنوی انسان هستند جایگاهی بلند و بی‌بدیل در منظومه فکری و فرهنگی جامعه اسلامی دارند.

جنتی در ادامه این پیام با اشاره به نقش تاریخی گفتمان نظام اسلامی ایران در جهان بیان کرده است: نقش تاریخی گفتمان نظام جمهوری اسلامی ایران در ارائه الگویی کامل و تمام عیار از یک فرهنگ متعالی، متعادل و مترقی در جهان امروزی اهمیت و ضرورتی مضاعف می‌یابد.

وی در این پیام تأکید کرده است: الگویی که همچون چشمه‌ای پاک و زلال انسان‌های معنویت‌خواه و معرفت‌طلب در سراسر گیتی را سیراب می‌کند و روح تازه‌ای می‌بخشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این پیام برگزاری جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) را اقدامی در خور شایسته و قدردانی دانسته و افزوده است: برگزاری این برنامه‌های فرهنگی هنری در دهه کرامت و فاصله عطرآگین میلاد دو پاره تن رسول‌الله و امام موسی بن جعفر(ع) اقدامی شایسته و در خور قدردانی است.

جنتی با اشاره به اینکه این رویداد فرهنگی نقش مهمی در ترویج فرهنگ پربار رضوی دارد، تصریح کرده است: بدون تردید این رویداد فرهنگی می‌تواند نقش مهم و قابل ملاحظه در ترویج، گسترش و تعمیق فرهنگ پربار رضوی و ولایی ایفاد کند.

وی، توجه ژرف به آموزه‌ها و مفاهیم الهی را موجب برکات پر محتوای فرهنگی و هدایتی برای حیات بشر دانسته و بیان کرده است: توجه ژرف به آموزه‌ها و مفاهیم الهی و انسانی مندرج درفرهنگ ناب و انسان ساز شامل جلوه های درخشان و خیره کننده ای از حیات پربرکت، سبک زندگی رضوی و سخنان روشن و گهر بار ثامن الحجج است، فرهنگی که در آن ارزش‌هایی همچون خدامحوری، انسان دوستی، مهربانی و بلندنظری جای خودمحوری، قهر، دشمنی و تنگ نظری را بگیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان این پیام با قدردانی از برگزاری این رویداد فرهنگی و معنوی در داخل و خارج از کشور، تصریح کرده است: امیدوارم بر مبنای قول آن حضرت که فرمودند «رحمت خدای بر آن کس که امر ما را احیا کند» تمام تلاشگران در این صحنه مشمول برپاکنندگان و احیاکنندگان فرهنگ و معارف اهل بیت (ع) شوند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=7485

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.