رئیس‌جمهور لبنان با تصریح بر اینکه حزب‌الله لبنان نباید از دولت آینده این کشور کنار گذاشته شود، گفت به دنبال تمدید مسئولیت خود نیست.     به گزارش پیارم به نقل از النهار، میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان در اظهاراتی تاکید کرد که به دنبال تمدید مسئولیت خود نیست و سعی دارد تا این امانت ...

رئیس‌جمهور لبنان با تصریح بر اینکه حزب‌الله لبنان نباید از دولت آینده این کشور کنار گذاشته شود، گفت به دنبال تمدید مسئولیت خود نیست.

خبرگزاری فارس: سلیمان: به دنبال تمدید مسئولیت خود نیستم

 

 

به گزارش پیارم به نقل از النهار، میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان در اظهاراتی تاکید کرد که به دنبال تمدید مسئولیت خود نیست و سعی دارد تا این امانت را در بهترین شرایط تحویل دهد.

وی تاکید کرد: من اعتقادی به اینکه برخی به دنبال خلأ قانونی در کشور باشند، ندارم. قانون مشخص است و شورای وزیران به صورت کلی مسئولیت‌های قانونی و آمادگی برای انتخابات در نزدیکترین زمان ممکن را بر عهده خواهند داشت و اگر بر تمدید منصب من نیز توافق شود، من آن را رد خواهم کرد.

سلیمان با جانبداری تلویحی از عربستان سعودی اطلاعات مربوط به تلاش‌ها برای از بین بردن روند تشکیل دولت جدید را رد کرده و بر ضرورت دولت فراگیر و وحدت ملی در کشور تاکید کرد.

وی در عین حال گفت که باید همه گروه‌ها در دولت شرکت کنند و حزب‌الله لبنان نیز نباید از دولت کنار گذاشته شود.

رئیس جمهور لبنان در ادامه صراحت لفظ خود در حمایت از عربستان را بیشتر کرده و مانع تراشی بندر بن سلطان رئیس دستگاه جاسوسی عربستان به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در روند تشکیل دولت را رد کرده و گفت که به عنوان رئیس جمهور چیزی در مورد این مانع تراشی نشنیده است و اگر مقدمات تشکیل دولت فراهم شود، دولت می‌تواند ظرف ۵ یا ۶ ساعت تشکیل شود.

اظهارات سلیمان در حالی مطرح می‌شود که جریان المستقبل مورد حمایت ریاض در لبنان برای مانع تراشی در روند تشکیل دولت به شدت حضور حزب‌الله در دولت آینده را رد می‌کند. ناظران سیاسی معتقدند ریاض و جریان مورد حمایت وی به دنبال تعیین تکلیف اوضاع سوریه هستند تا بتوانند در صورت براندازی دولت بشار اسد در سوریه ضرباتی محکم‌تر به حضور سیاسی حزب‌الله در عرصه داخلی لبنان وارد کنند.

سلیمان در جایی دیگر در مورد حمله احتمالی به سوریه و تاثیر حزب‌الله در آن از این حزب خواست که در این روند دخالت نکند، وی گفت که در صورت مداخله حزب الله در این نبرد، اوضاع از کنترل خارج خواهد شد.

وی تاکید کرد که موضع رسمی لبنان دوری کردن از پیامدهای بحران سوریه است و گذرگاه فعلی برای رسیدن به بهترین مناسبات بین لبنان و سوریه فقط از طریق موسسات سوری و لبنانی و بین دو ملت است، نه افراد مختلف.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=7470

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.