اسرائیل در پی جنگ و کاهش قدرت مرکزی دمشق و نابودی امکانات بازدارنده و ماشین نظامی سوریه است بهمین جهت عربستان و اسراییل و ترکیه درهمکاری نانوشته و مشترک انهم چیزی جز نابودی دولت سوریه و تجزیه سوریه نمی نگرند. به گزارش پیارم به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا   صادق خرازی کارشناس امور ...

اسرائیل در پی جنگ و کاهش قدرت مرکزی دمشق و نابودی امکانات بازدارنده و ماشین نظامی سوریه است بهمین جهت عربستان و اسراییل و ترکیه درهمکاری نانوشته و مشترک انهم چیزی جز نابودی دولت سوریه و تجزیه سوریه نمی نگرند.

به گزارش پیارم به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا   صادق خرازی کارشناس امور بین الملل و مدیر پایگاه خبری ایران دیپلماسی در صفحه فیسبوک خود اینگونه نوشت: تحولات جدی درحال شکل گیری است واکنش ها در اینده مبتنی بر همین تحولات پیش خواهد رفت روسیه و پوتین پیشنهاد همکاری برای شفاف سازی سلاح های غیر متعارف سوریه داده اند جان کری و باراک اوباما هم استقبال کرده اند و اوایل صلح امروز اباما گفته مجلس نمایندگان به گزینه ایی غیر از جنگ میاندیشند این در حالی است که مقام رسمی اسراییل مدعی است سوریه چاره و گزینه ایی غیر از جنگ ندارد.

 

سفیر سابق ایران در فرانسه و سازمان ملل متحد ادامه داده است: توافق جدی و تفاهم این است که امریکا به سوریه حمله نکند و سوریه امکانات شیمیایی خود را تحت نظارت بین اللمللی در بیاورد سناریوی دیگری این است که این مواد را در خود سوریه امحا کنند . آسراییل در پی جنگ و کاهش قدرت مرکزی دمشق و نابودی امکانات بازدارنده و ماشین نظامی سوریه است بهمین جهت عربستان و اسراییل و ترکیه درهمکاری نانوشته و مشترک انهم چیزی جز نابودی دولت سوریه و تجزیه سوریه نمی نگرند.

 

اگر عمیق و با برداشتی تاریخی به نظریه شکل گیری جدید خاورمیانه بنگریم همین این است که سوریه دیگر ان سوریه مقتدر نباشد و از سه کشور سنی در جنوب و مرکز و علوی در شمال غربی تا میانه سوریه و شمال شرقی در تداوم کشور کردی تعریف شود ، در نهایت اسراییل برنده این اشوب بین اللمللی است انها در پی کاهش قدرت بازدارندگی سوریه و حزب الله و در نهایت ایران هستند در صورتی اگر سوریه با تفاهمی بین المللی در نشست ژنو ۲ شرکت کند با فرسایش قدرت سوریه و تجزیه سوریه بصورت تدریجی مواجه خواهیم شد .

 

ایران روسیه سوریه و دبیر کل معتقدنداگر سوریه دارای تجهیزات غیر متعارف است این امکانات در تامل و شفاف سازی بین اللمللی در اید .

 

بشار اسد خیلی جدی به برخی از دوستان گفته است که ما درزمین پیشرفت کردیم و پیشرفت خواهیم کرد و همه امکانات وپیشرفت های ما راهبردی واستراتژیک است .

 

معارضه تند ورادیکال همان هایی که تحت الحمایه بندر بن سلطان هستند به شهر مسیحی معلولا که یکی از کهن ترین شهرهای تاریخی جهان است وهنوز مردم در این شهر به زبان ارامی که زبان دوره حضرت عیسی مسیح علیه السلام صحبت میکنند حمله وحشیانه کرده برخی از کلیسا ها را اتش زدند برخی از کشیش ها را زنده زنده سوزانده اند.

 

سوریه و بحران منطقه ان اشنه پاشیل تحولات اینده منطقه و جهان خواهد بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=7459

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.