هافبک تیم فوتبال استقلال گفت: قبول دارم که دربی ۷۷ قشنگ نبود اما بابد به مربیان دو تیم حق داد چون استرس و فشار روحی زیادی را در این بازی تحمل می‌کنند. به گزارش پیارم به نقل از فارس ،خسرو حیدری که به دلیل آسیب‌دیدگی در دیدار مقابل استقلال خوزستان نتوانست در دربی ۷۷ به میدان برود، ...

هافبک تیم فوتبال استقلال گفت: قبول دارم که دربی ۷۷ قشنگ نبود اما بابد به مربیان دو تیم حق داد چون استرس و فشار روحی زیادی را در این بازی تحمل می‌کنند.

به گزارش پیارم به نقل از فارس ،خسرو حیدری که به دلیل آسیب‌دیدگی در دیدار مقابل استقلال خوزستان نتوانست در دربی ۷۷ به میدان برود، این روزها تمرین می‌کند تا برای دیدار مقابل نماینده تایلند آماده شود. وی که از غایبان بزرگ استقلال در مقابل پرسپولیس بود در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص آخرین وضعیت خود با مسائل مختلف صحبت‌های زیر را انجام داد.

* وضعیت آسیب‌دیدگی‌ات چگونه است؟

بعد از بازی با استقلال خوزستان مشکلی پیش آمد که خوشبختانه زود از آن مسابقه بیرون آمدم و تصور می‌کردم یک گرفتگی جزئی است. بعد از آن متوجه شدم پایم خونریزی دارد و در نهایت نتوانستم بازی کنم و فعلا قرار است زیر نظر دکتر نوروزی تمرین کنم و امروز هم یک MRI جدید از پایم می‌گیرند.

* فکر می‌کنی کی می‌رسی؟

باید از هفته آینده خودم را برسانم البته این منوط به این است که دو جلسه فیزیوتراپی کنم که از لحاظ بدنی عقب نیفتم.

* روز قبل از دربی بود که مشخص شد به بازی نمی‌رسی؟

من می‌خواستم بازی کنم و تمام سعی و تلاشم همین بود اما دکتر نوروزی گفت به بازی هفته بعد هم نمی‌رسی. یک جلسه هم با استقلال تمرین کرده بودم اما باز دکتر گفت نباید تمرین می‌کردی. در کل من هیچ جوره نمی‌توانستم در دربی بازی کنم.

* این چندمین باری است که دربی را از دست داده بودی؟

فکر می‌کنم سه بازی را از دست دادم یکی همین بازی بود یکی سال گذشته و یکی هم دو سال پیش البته در یکی از دربی‌های پارسال بازی کردم.

*بازی را چه طور دیدی؟

من که بازی را از خانه تماشا کردم ولی انصافا نگاه کردن به این مسابقه خیلی استرس دارد. این که همه می‌گویند دربی قشنگ نبود را قبول دارم و رای با اکثریت است البته بازی برای دقایقی خوب شد به خصوص در نیمه دوم توسط استقلال ولی در بقیه لحظات دو تیم محتاط شدند اما قبول کنید که موقعیت‌های استقلال خیلی بهتر بود. توپ‌های مجیدی و ساموئل و حتی ضربه سر نکونام موقعیت‌های قطعی بودند و پرسپولیس موقعیت خاصی نداشت.

 

*اما همه از زیبا نبودن دربی انتقاد می‌کنند.

شما دربی‌هایی که در اروپا و جاهای دیگر برگزار می‌شود را ببینید. تماشاگران با هم کری دارند اما اگر یک مربی دربی را ببازد عوض نمی شود پیروزی در این مسابقه تا ۱۰ هفته باعث گارانتی است. فوتبال مجموعه‌ای از اتفاقات است و قبول کنید که روی مربی و بازیکنان فشار وارد می‌شود. حتی هواداران می‌گویند پرسپولیس را ببرید و اگر بقیه را باختید اشکال ندارد اما فوتبال حرفه‌ای است و تمام امتیازات مهم.

*شاید ناراحتی هواداران به خاطر سه تساوی بدون گل پی در پی است. حتی عده‌ای می‌گویند تبانی می‌شود؟

این موضوع را قبول ندارم. مثلا در صحنه‌ای که ساموئل توپ راگل نکرد دیدید چه حسرتی خورد. مطرح کردن تبانی دور از منطق است. من به مربیان حق می‌دهم که به فکر نباختن در چنین مسابقه‌ای باشند چون می‌دانید ترکش‌های بعد از این بازی زیاد است. رئال و بارسا با هم بازی می‌کنند، بازی ۶ گل دارد اما بعد از ۹۰ دقیقه همه چیز تمام می‌شود.

* بگذریم. خیلی از بازیکنان ملی‌پوش استقلال از فشارهای زیادی بازی‌ها انتقاد می‌کنند. تو چه نظری داری؟

به  نظر من برنامه‌ریزی ابتدایی فصل خیلی فشرده است. مثلا اینکه اردوی پرتغال لغو شود و بیاییم لیگ را به جای آن برگزار کنیم و دوباره چند وقت بعد به خاطر لیگ اردوی تیم ملی را فشرده برگزار کنیم، باعث صدمه دیدن بازیکنان می‌شود. من فکر می‌کنم در اینجا برنامه‌ریزی‌ها به صورت روزانه است و می‌بینید که در حالی که همه تیم‌ها در روزهای فیفا دی بازی می‌کنند اردوی ما لغو می‌شود. هر چه هم جلو برویم کار سخت‌تر می‌شود. شما تصور کنید بعد از این بازی‌های تیم ملی اردوها جام حذفی و بازی‌های اسیایی جدید آغاز می‌شود و من فکر می‌کنم بازی در لیگ ایران گلادیاتور می‌خواهد نه بازیکن. طبیعتا یک سری بازیکنان که دوندگی‌شان در زمین بیشتر است در خطر مصدومیت هستند.

* اینکه از تیم ملی صحبت کردی درست ولی همین اتفاقات باعث شده کی‌روش ایران را ترک کند.

درست است که ما با موقعیت خوبی به جام جهانی رفتیم ولی قبول کنید که کار ما خیلی سخت شده است. باید با بهترین تیم‌های دنیا بازی کنیم و ممکن است همین بهترین تیم‌های دنیا با ما همگروه شود مثلا شما دیدید استرالیا با برزیل بازی کرده است ولی ما هنوز دور هم جمع نشده‌ایم و بازیکنان تیم ملی سه ماه است که از هم خبری ندارند.

* خیلی از کارشناسان می‌گویند رفتن او به ضرر فوتبال ماست.

من هم همین نظر را دارم اما اگر می‌خواهیم دیدگاهی داشته باشیم که به مراحل بالاتر صعود کنیم باید همه چیز جای خودش باشد. هیچ بازیکن تیم ملی دوست ندارد در جام جهانی فقط سه بازی انجام دهد و برگردد. ما پتانسیل صعود به مراحل بالاتر را داریم. ولی با این برنامه‌ریزی کار ما سخت‌تر است. یادم می‌آید در ابتدا کی‌روش چند اردوی خوب برای تیم ملی در نظر گرفت و در سه بازی دوستانه پیروز هم شدیم چون او وقت کافی را برای اجرای تاکتیک‌هایش داشت. بازیکنانش را شناخت و دیدید که در کره این تیم را شکست دادیم که حتی هیچ کس این موضوع را باور نمی‌کرد. ما می‌توانیم رویدادهای دیگری را در جام جهانی رقم بزنیم و یقه خیلی از تیم‌ها را بگیریم.

* قطعا درخشش در جام جهانی باعث ترانسفر بازیکنان می‌شود.

همین طور است دوره قبل که به جام جهانی نرفتیم می‌توانستیم در خیلی تیم‌های ایرانی نماینده داشته باشیم. اما خیلی‌ها مجبور شدند در ایران بازی کنند. بازی در جام جهانی صعود و ترانسفر بازیکنان به تیم‌های دیگر است.

* البته مشکلات مالی دلیل لغو اردوهاست و اتفاقات استقلال هم با وجود آنکه نماینده ایران محسوب می‌شود شرایط چندان مساعدی را ندارد.

تیم ما به خاطر همین مشکلات مالی دیر بسته شد و تا جا بیفتد هفته‌ها زمان می‌برد. هنوز آن استقلال واقعی که فصل پیش بودیم نشدیم و در راس آنها بودجه کافی باعث ضربه زدن به تیم شد. در این بین فتح‌الله‌زاده خیلی تلاش کرد پول بیاورد ولی من خوشحال می‌شوم که در تایلند حریف‌مان را شکست دهیم و بعد از آن استقلال حمایت بیشتری شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=7441

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.