معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان درخواست‌ها و انتظارات خود از شوراها را بیان کرده است.     به گزارش  پیارم  به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان، گل محمد بامری بیان کرد: یکی از راه‌های تقویت روحیه اجتماعی، راه اندازی شوراهای مشورتی در سطح کشور، شهرها و روستاها بوده که امسال چهارمین ...

معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان درخواست‌ها و انتظارات خود از شوراها را بیان کرده است.

خبرگزاری فارس: درخواست معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان از شوراها

 

 

به گزارش  پیارم  به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان، گل محمد بامری بیان کرد: یکی از راه‌های تقویت روحیه اجتماعی، راه اندازی شوراهای مشورتی در سطح کشور، شهرها و روستاها بوده که امسال چهارمین دوره آن با حضور حماسی مردم کلید خورد.

وی اضافه کرد: در قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراها بر اساس تبصره یک ذیل ماده ۷۱ (شوراهای اسلامی شهر موظف هستند بلافاصله پس از رسمیت یافتن نسبت به انتخابات شهردار واجد شرایط اقدام نمایند) بی شک این انتخاب مهمترین و حساس‌ترین وظیفه اعضای شورای شهر است.

بامری تصریح کرد :شایسته است که اعضای شورا به دور از نگاه و دلبستگی سیاسی شهردار را انتخاب کنند چرا که لحاظ نمودن نگاه صرف سیاسی، مدیریت شهری را وارد چالش و حاشیه می‌کند و بیشتر توان اعضای شورا و شهردار صرف حل و فصل مسائل حاشیه‌ای می‌گردد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار داشتن تخصص در حوزه شهری را یکی از ملاک‌های مهم انتخاب شهرداران عنوان و خاطر نشان کرد: افراد غیر متخصص توان نظارت و اجرای طرح‌ها و پروژهای مهم شهری را ندارند و همین امر موجب تحمیل هزینه‌های بسیار زیادی به شهرداری می‌گردد.

وی ادامه داد: شهردار می‌بایست از تجربه‌های موفق بهره‌مند باشد چرا که مدیریت و عمران و آبادی شهرها با آزمون وخطا به پیش نمی‌رود.

این مسئول ابراز داشت: داشتن ارتباط قوی شهرداران با بدنه اجرای کشور در سطح شهرستان، استان و ملی می‌تواند روند عمران و آبادی شهر را تسریع بخشد.

بامری گفت: پاسخگو بودن شهردار به اعضای شورا و مطالبات شهروندان نیز یکی از ملاک‌های مهم انتخاب شهردار است که اعضای شوراها باید به آن توجه کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: در این دوره از شوراها با تصمیمات منطقی و دلسوزی و تلاش همگانی به آبادانی و پیشرفت همه جانبه در تمامی نقاط استان دست خواهیم یافت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=7401

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.