مدیرکل زندان‌های هرمزگان با بیان اینکه زندانبانی در نظام اسلامی با نظام سلطه و استکباری متفاوت است گفت: این در حالی که در نظام‌های استکباری هیچ توجهی به اصلاح و تربیت نمی‌شود.     به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از رودان، اکبر سلیمانی ظهر امروز در بازدید از اردوگاه حرفه آموزی و کار درمانی این شهر افزود: ...

مدیرکل زندان‌های هرمزگان با بیان اینکه زندانبانی در نظام اسلامی با نظام سلطه و استکباری متفاوت است گفت: این در حالی که در نظام‌های استکباری هیچ توجهی به اصلاح و تربیت نمی‌شود.

خبرگزاری فارس: توجه به کرامت انسانی از اصول زندانبانی اسلامی است

 

 

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از رودان، اکبر سلیمانی ظهر امروز در بازدید از اردوگاه حرفه آموزی و کار درمانی این شهر افزود: رسیدگی به تغدیه، بهداشت و توجه به آموزش مددجویان از اولویت‌های زندانبانی اسلامی است در حالی که در نظام استکباری وضعیت بسیار متفاوت است.

وی بیان داشت: یکی از والاترین سیتسم‌های زندانبانی، در ایران اسلامی اجرا می‌شود که هدف نظام قضایی آن حبس زدایی و زندان زدایی است.

مدیر کل زندان‌های هرمزگان اظهار کرد: زندان پایان عمر غفلت و آغازی برای زندگی هدفمند مددجویان است که شرایطی مناسب برای اصلاح و تربیت آنان در زندان‌های استان فراهم شده است.

سلیمانی بر نظم و امنیت در زندان‌های استان تاکید کرد و افزود: امنیت یکی از مهمترین ارکان زندان‌هاست که با هوشیاری و مسئولیت‌پذیری نهادینه می‌شود و مسیر را برای باز سازی شخصیت و هدفمند کردن زندگی مددجویان هموارتر می‌کند.

وی روزمرگی را آفتی در کار دانست و خطاب به کارکنان گفت: باید با ایده‌های جدید و راهکارهای مناسب، فعالیت‌ها را در زندان‌ها ارتقا بخشید.

مدیر کل زندان‌های هرمزگان همچنین در بازدید از مجتمع کشاورزی اردوگاه رودان، اشتغال مددجویان را یکی از دغدغه‌های سازمان زندان‌ها عنوان و تصریح کرد: اشتغال پایدار موجب کاهش آمار جرائم می‌شود و وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی است تا با استفاده از حداکثر توان، اشتغالزایی را نهادینه کنند.

سلیمانی عنوان کرد: در زندان‌های هرمزگان هم با تلاش مضاعف کارکنان، شرایط مناسبی برای اشتغال مددجویان فراهم شده به گونه‌ای که برای حدود دو هزار نفر از مددجویان در بخش‌های صنایع دستی، کشاورزی و خدماتی به صورت مولد و غیر مولد شغل ایجاد شده است.

وی خواستار حمایت‌های مادی و معنوی بیشتر از زندانیان بعد از آزادی شد تا بازگشت مجدد به زندان نداشته باشند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=7395

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.