کارشناس تغذیه و رژیم درمانی در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان رویشگاه از گیاهان دارویی است، گفت:‌ بسیاری از بیماری‌ها با مصرف گیاهان پر خواص و دارویی قابل درمان هستند.   نرگس جریده اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بسیاری از گیاهان دارویی و پرخواصی است که باید قدر آن‌ها را ...

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان رویشگاه از گیاهان دارویی است، گفت:‌ بسیاری از بیماری‌ها با مصرف گیاهان پر خواص و دارویی قابل درمان هستند.

خبرگزاری فارس: استفاده از گیاهان در درمان بسیاری از بیماری‌ها + خواص گیاه زنجبیل

 

نرگس جریده اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بسیاری از گیاهان دارویی و پرخواصی است که باید قدر آن‌ها را دانست و از این نعمات خداوند به بهترین نحو استفاده کرد.

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه افزود: یکی از این گیاهان پر خواص، زنجبیل بوده که در طب سنتی نیز کاربردهای فراوانی دارد.

وی گفت: طب سنتی و گیاهی اخیرا” مورد توجه بخش زیادی از جامعه قرار گرفته است.

جریده ادامه داد: گیاه زنجبیل خواص دارویی زیادی داشته و در هضم و جذب مواد غذایی در بدن نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

* کاهش تهوع و نفخ معده با چاشنی زنجبیل

این کارشناس تغذیه بیان کرد: زنجبیل از جمله گیاهان نیروبخش است که موجب تقویت سیستم گوارشی، به ویژه معده شده و موادی را که روی جدار روده و معده چسبیده باشد، از بین می‌برد.

وی تصریح کرد: در فرهنگ غذایی ایران از زنجبیل به عنوان یک چاشنی مصرف زیادی دارد که اتفاقا”‌بسیار خوش‌طعم و مورد علاقه بسیاری از مردم است.

جریده، کاهش احساس تهوع نفخ معده را نیز از دیگر خواص این گیاه دانست.

این کارشناس تغذیه به افراد کم اشتها توصیه کرد: با خوردن گیاه زنجبیل مشکل کم‌اشتهایی و بی‌اشتهایی عصبی خود را درمان کنند.

جریده ابراز داشت: زنجبیل با بیرون راندن مخاط خلطی از ریه‌ها، به درمان آسم، برونشیت و دیگر مشکلات تنفسی کمک می‌کند.

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: در طب گیاهی،  از گیاه زنجبیل برای درمان فلج و ضعف اعصاب و درمان اسهال ناشی از مسمومیت‌های غذایی استفاده می‌شود.

مصرف گیاه زنجبیل با چای در استان کهگیلویه و بویراحمد، طرفداران زیادی دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=7367

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.