آمریکا درخصوص مسائل سوریه فقط به خاطر آبروی نداشته خود از حرف‌هایش عقب‌نشینی نکرده و در باتلاقی خود را فرو می‌برد که خود از آن آگاه است. Tweet   به گزارش پیارم به نقل از فارس، حملات سیاسی و تخریبی آمریکا و کشورهای عربی و اروپایی علیه دولت سوریه توسط تروریست‌های وارداتی چند ملیتی که ...

آمریکا درخصوص مسائل سوریه فقط به خاطر آبروی نداشته خود از حرف‌هایش عقب‌نشینی نکرده و در باتلاقی خود را فرو می‌برد که خود از آن آگاه است.

خبرگزاری فارس: آبروی نداشته آمریکا و باتلاقی که هر روز عمیق‌تر می‌شود

 

به گزارش پیارم به نقل از فارس، حملات سیاسی و تخریبی آمریکا و کشورهای عربی و اروپایی علیه دولت سوریه توسط تروریست‌های وارداتی چند ملیتی که اکثرا افرادی جانی و بی‌کار در جهت امرار معاش به عنوان جهاد تحت عنوان جبهه النصره و ارتش آزاد وارد سوریه می‌شدند، باعث شده که مدت ۳۰ ماه این جنگ به طول انجامد و در این مدت مردم سوریه آگاه شوند که کشورشان توسط آمریکا و اعراب و ترکیه و … مورد تجاوز تروریستی قرار گرفته و انسجام بیشتری در بین خود و اختلاف بالایی را در بین مخالفان بشار اسد شاهد باشیم که این واقعیت باعث شده اختلاف بر دو قطب غرب و کشورهای گروه بیست هم سایه افکند.

زورگویی‌ها و نادانی‌های دولت‌مردان آمریکا باعث شد تا نتیجه نشست گروه بیست در روسیه توسط پوتین رئیس‌جمهور این کشور به چالش کشیده شده و با الفاظ تهدید‌‌آمیز بسیار بالایی نسبت به این رفتار ناشایست آمریکا مواجه شود که اگر آمریکایی‌ها و … به سوریه تهاجم نمایند حتماً روسیه در قبال این وضعیت چه از لحاظ انسانی و چه تسلیحاتی به سوریه کمک خواهد نمود.

کمیته روابط بین‌الملل سنای آمریکا که تماما تحت فشار لابی صهیونیستی است، با آراء ۱۰ به ۷ عملیات محدود علیه سوریه را به تصویب احتمالی می‌رساند که این رای با دروغ‌پردازی‌های لابی صهیونیستی و آمریکا در مجلس این کشور احتمالا به تصویب خواهد رسید.

آمریکا در قبال پرداخت تمامی هزینه‌های جنگ توسط عربستان و متحدان عرب پا به باتلاقی بدتر از افغانستان، عراق و سومالی که قبلا طعم شکست را چشیده‌اند می‌گذارد تا جنگی محدود و ۶۰ یا ۹۰ روزه را برای حفظ آبروی خود طراحی نمایند؛ به خاطر اینکه نمی‌تواند از استراتژی که برای خود تبیین کرده‌ عقب‌نشینی نماید ولی این امر باعث نشده که سوری‌ها نسبت به مواضع خود در قبال تروریست‌ها کوتاه بیایند و به لطف خدا دائما در حال پیشروی و پاکسازی مناطق تحت اشغال توسط این آدم‌کش‌های تکفیری نیز هستند. اینکه آمریکایی‌ها اعلام جنگ ۶۰ روزه کردند می‌تواند خیالی واهی برای آن‌ها و عاملان تحریک این جنگ باشد که جنگ ظرف این مدت به پایان برسد.

اکنون باید دید آمریکا چه سیاست نظامی را در اتاق جنگ خود برنامه‌ریزی کرده و در صورت تهاجم نظامی به سوریه چه محدود و چه غیر محدود ابعاد و تبعات بسیار وسیعی در منطقه به همراه خواهد داشت. آمریکا فقط به‌خاطر آبروی نداشته خود در جوامع بین‌المللی از حرف‌هایش عقب‌نشینی نکرده و در باتلاقی خود را فرو می‌برد که خود آگاه از آن است.

خاورمیانه روی بشکه‌ای از باروت قرار گرفته و کوچکترین جرقه‌ای منطقه را به چالش خواهد کشید. اولین ضربه آن به حیاط خلوت آمریکا یعنی رژیم غاصب صهیونیستی از جانب خداوند متعال می‌خورد و حتما شیشه عمر این رژیم نامشروع خواهد شکست.

سوریه در حال حاضر کشوری است که در منطقه از برتری نظامی بالایی برخوردار است و تاکتیک‌های مختلف نظامی را برای مقابله در صورت تهاجم خود برنامه‌ریزی نموده است.

جوامع بین‌الملل آگاه هستند که اختلاف درونی آمریکایی‌ها درباره خاورمیانه تاکتیکی است اما سیاست دسترسی به ذخائر انرژی و دوشیدن اعراب منطقه استراتژیکی است.

حال باید دید آمریکا به چه قیمتی حاضر است به‌خاطر دسترسی به منابع نفتی و انرژی در حوزه عملیاتی خود (خاورمیانه) بخاطر اسرائیل غاصب و کشورهای عربی که حتما درگیر این جنگ احتمالی خواهند بود، خود را هزینه نمایند.

متجاوزان آمریکایی نباید فراموش کنند که حمله اسرائیل به لبنان و مقاومت هم با تحریک و پشتیبانی اعراب منطقه در جنگ ۳۳ روزه برای زایش خاورمیانه جدید بود ولی سرنوشت جنگ با التماس رژیم صهیونیستی چه در جنگ ۳۳ روزه و چه در جنگ ۲۲ روزه به کشورهای غربی و عربی که خود عامل این آتش‌بازی بودند، به پایان رسید.

اکنون اعراب باید بدانند آمریکا اگر در این جنگ شکست بخورد تا قیام قیامت دست از ذخائر نفت عربستان و متحدانش بخاطر ذخائر انرژی رو به اتمام خود دست نخواهند کشید و چه بسا دست به حرکات ضد امنیتی و تجزیه عربستان به دلیل اختلاف بین شاهزادگان این کشور خواهد زد.

یادداشت: ابوالفضل جهانی‌پور

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=7330

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.