رئیس اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد به مناسبت روز تکریم امامزادگان گفت: امامزادگان نقش مهمی در حفظ و تقویت ارزش‌های فرهنگی جامعه دارند. به گزارش پیارم، حجت الاسلام اسماعیل فوادیان به مناسبت ۵ذی القعده روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه گفت: آستان نورانی امامزادگان جزئی از خانه‌ها، آستان‌ها و بیوتی است که طبق آیه ...

رئیس اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد به مناسبت روز تکریم امامزادگان گفت: امامزادگان نقش مهمی در حفظ و تقویت ارزش‌های فرهنگی جامعه دارند.

به گزارش پیارم، حجت الاسلام اسماعیل فوادیان به مناسبت ۵ذی القعده روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه گفت: آستان نورانی امامزادگان جزئی از خانه‌ها، آستان‌ها و بیوتی است که طبق آیه شریفه «فی بیوت اذن الله ان ترفع و یذکر فیها اسمه یسبح له فیها بالغدو و الاصال» خداوند متعال فرمان داده مورد تکریم و تعظیم قرار بگیرند البته تعظیم این نهاد و بقاع متبرکه به این معنی نیست که فقط بروند و در آنجا سلام بکنند بلکه معنای این کلام و پیام این آیه نورانی این است که از ظرفیت‌های فرهنگی و معنوی این نهاد استفاده کنند زیرا که تعظیم این شعائر الهی در اسلام به اندازه ای اهمیت دارد که در قرآن از آن با تعبیر «تقوای دل‌ها» یاد شده است.

وی افزود: از امتیازها و اهمیت‌ دیگر بقاع و اماکن متبرکه که اغلب آن‌ها شامل مراقد امامزادگان عظیم الشان و واجب الاحترام تشکیل می‌دهند، آن است که این اماکن مقدس جزیی از ریشه‌های مهم فرهنگی به حساب می‌آید و نقش بسیار مهمی در حفظ و تقویت ارزش‌های فرهنگی و مصونیت از هر گونه تهاجم و تعرض فرهنگی نیز دارد و از آنجا که با حضور مستمر مردم در این اماکن و تقویت ارتباط معنوی آنان، گرایش آنها به فرهنگ بیگانه کمتر خواهد شد، بهترین عامل برای دفع هجوم دشمنان به شمار رفته و این فرصت را به وجود می‌آورند تا به عنوان مراکز فعال برای مقابله با هجوم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان تلقی شوند.

حجت الاسلام فوادیان تصریح کرد: اهمیت و جایگاه بسیار رفیع و والای بقاع متبرکه و امامزادگان به عنوان سرمایه‌های مادی معنوی و همچنین پراکندگی، تنوع و فراوانی این امامزاده‌ها به علت غنا و سابقه عظیم تمدنی جامعه باعث شد، مقام معظم رهبری مدظله العالی تبدیل امام زادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی را خواستار شود و این مهم همواره از دغدغه های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تلقی شود.

وی با اشاره به وجود امامزادگان فراوان در سراسر ایران اسلامی تصریح کرد:این نواده گان ائمه اطهار(ع)کشور ایران را محل مناسبی برای تبلیغ دین مبین اسلام می دیدند و از این جهت به این سمت هجرت می کردند و در حقیقت امامزاده‌ها حرم‌های شریفی هستند که دل‌های مومنان به سوی آنها متوجه خواهد شد و اظهار ارادت خواهند کرد. حجت الاسلام فوادیان خاطرنشان کرد: ما به واسطه امامزادگان به برکت، عزت و آبرو می‌رسیم، همانطور که در زیارت عاشورا می‌خوانیم، به عزت و آبروی امام حسین(ع) به ما آبرو بده.

وی ادامه داد: حرمت‌داری وظیفه ما است و نباید کاری کنیم که مورد غضب ائمه و خداوند واقع شویم. وی حرم مطهر امامزادگان را مکان هایی مطلوب برای کار فرهنگی و گذراندن وقت جوانان دانست و خواستار برگزاری کلاس های آموزشی وفرهنگی جهت ترویج فرهنگ دینی جوانان در این اماکن مقدسه شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت های بسیار غنی و فرصت های طلایی برای تحقق شعار سال، بهره گیری از فضای اماکن متبرکه خصوصا بقاع متبرکه امامزادگان می باشد، گفت: با توجه به پیشینه روشن و جایگاه والای آن که همواره از آغاز شکل گیری آن از صدر اسلام تا کنون، زمینه ساز الگو برای جامعه اسلامی بوده است، به همین خاطر شایسته است از مساجد و بقاع متبرکه امامزادگان به صورت ویژه جهت تحقق این امر استفاده شود و در تمامی برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها مدنظر قرار گیرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=7302

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.