معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: چهار گروه نمایشی از استان هرمزگان در بخش مسابقه هفتمین جشنواره ضامن آهو حضور دارند.   به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی نیرومند ظهر امروز در نشستی خبری در خصوص هفتمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ضامن ...

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: چهار گروه نمایشی از استان هرمزگان در بخش مسابقه هفتمین جشنواره ضامن آهو حضور دارند.

خبرگزاری فارس: حضور چهار گروه نمایشی از هرمزگان در مرحله نهایی هفتمین جشنواره ضامن آهو

 

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی نیرومند ظهر امروز در نشستی خبری در خصوص هفتمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ضامن آهو، عنوان کرد: پس از انتشار فراخوان جشنواره، ۵۷ اثر نمایشی از استان‌های تهران، گیلان، خراسان رضوی، اردبیل، هرمزگان، اصفهان، مرکزی، بوشهر، خراسان جنوبی، مازندران، خوزستان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، البرز و قزوین به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از داوری ۱۰ اثر به بخش مسابقه و نهایی راه یافتند.

وی افزود: داوری آثار در دو بخش استانی به صورت حضوری و آثار دریافتی از سراسر کشور به صورت تصویری متشکل از دو گروه داوری از تاریخ ۲۲ تا ۲۷ مرداد ماه انجام پذیرفت و با توجه به رقابت فشرده گروه‌ها در مجموع ۱۰ اثر حائز شرکت در بخش مسابقه شدند که شامل چهار گروه در بخش عروسکی و شش گروه در بخش صحنه‌ای هستند.

نیرومند در تشریح معرفی گروه‌های راه یافته به بخش مسابقه جشنواره ضامن آهو، افزود: نمایش «یه دونه به مورچه» به نویسندگی فاطمه شکوهی و کارگردانی داوود بختیاری (عروسکی)، نمایش «کلاغ بلا توپ طلا» به نویسندگی مهدی صفار نژاد و کارگردانی علی یداللهی (صحنه ای) هر دو از تهران و نمایش‌های «یک تیر و دو نشان» به نویسندگی و کارگردانی وحید حمیدی زاده (عروسکی)، «بهشت دوره یا نزدیک» به نویسندگی داوود فتحعلی بیگی و کارگردانی نسیم یاقوتی (عروسکی)، «قصه سارا و نذر آقا بزرگ» به نویسندگی و کارگردانی مهدی سیم ریز(صحنه ای) و «گام بلند لک لک» به نویسندگی رئوف دشتی و کارگردانی سیدجواد رحیم زاده (صحنه ای) از مشهد از جمله نمایشهای حاضر در بخش مسابقه جشنواره هستند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان همچنین با اشاره به حضور چهار گروه نمایشی از هرمزگان در بخش مسابقه جشنواره ضامن آهو، تصریح کرد: نمایش‌های «دیریا» به نویسندگی و کارگردانی عفت تفضلی (عروسکی)، «بی بی دریا» به نویسندگی سعید موحدی و کارگردانی عبدالله دستان (صحنه‌ای)، «کفشداری» به نویسندگی و کارگردانی مصیب داوری (صحنه ای) و «صدای ساز» به نویسندگی و کارگردانی رضا جوشعار(صحنه ای) از هرمزگان موفق به کسب جواز ورود به بخش مسابقه هفتمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ضامن آهو شدند.

دبیر اجرایی هفتمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ضامن آهو، خاطرنشان کرد: محمد نیکرام، مهدی عطایی دریایی و ایرج محمدی داوران بخش مسابقه جشنواره ضامن آهو هستند.

وی گفت: همچنین در مراسم پایانی جشنواره ضامن آهو، هشت نشان خدامی حضرت امام رضا (ع) و چهار نشان ملی ضامن آهو به فعالان این عرصه اهدا می‌شود.

نیرومند در ادامه افزود: طبق هماهنگی صورت گرفته گروه کودک و نوجوان صدا و سیمای مرکز خلیج فارس و همچنین شبکه‌های دو سیما و جام جم به طور مستقیم از محل برگزاری جشنواره برنامه‌هایی را برای کودکان پخش خواهند کرد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ادامه داد: با توجه به سهمیه در نظر گرفته شده برای شهرستان‌ها، فعالان و هنرمندان تئاتر شهرستان‌های مختلف استان هرمزگان نیز در زمان برگزاری جشنواره، با حضور در فرهنگسرای طوبی نمایش‌ها را از نزدیک خواهند دید.

هفتمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ضامن آهو از ۲۰ تا ۲۳ شهریور ماه در بندرعباس برگزار می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=7295

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.