مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان پرداخت هزینه‌های مربوط به سفر و اقامت بیمار و همراه وی را به عنوان یکی از خدمات این سازمان بیمه‌گر عنوان کرد که به بیمه‌شدگان تحت پوشش ارائه می‌شود.   به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، سید فاضل حیدری بلوکی صبح امروز طی نشستی ضمن تشریح خدمات و حمایت‌های این سازمان ...

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان پرداخت هزینه‌های مربوط به سفر و اقامت بیمار و همراه وی را به عنوان یکی از خدمات این سازمان بیمه‌گر عنوان کرد که به بیمه‌شدگان تحت پوشش ارائه می‌شود.

خبرگزاری فارس: نحوه خدمات دهی به بیمه‌شدگان بیمار در سفرهای درمانی

 

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، سید فاضل حیدری بلوکی صبح امروز طی نشستی ضمن تشریح خدمات و حمایت‌های این سازمان بیمه‌گر اظهار داشت: بیمه شدگان و افراد خانواده آنها از زمانی که زیر چتر حمایتی تامین اجتماعی قرار می‌گیرند، در صورت مصدوم شدن بر اثر حوادث، یا ابتلا به بیماری می‌توانند از خدمات این سازمان بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: همچنین افراد خانواده فرد بیمه شده شامل همسر، فرزندان، پدر و مادر که تحت تکفل او باشند، می‌توانند به عنوان بیمه شده تبعی از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند.

مدیر کل تامین اجتماعی هرمزگان از جمله تعهدات این سازمان را شامل ارایه کلیه خدمات کلینیکی، پاراکلینیکی، بیمارستانی، کمک‌ها و معاینات طبی و معالجات مربوط به دوران بارداری، زایمان و پس از آن و همچنین خدمات توانبخشی و تحویلی وسایل کمک پزشکی (اروتز و پروتز) عنوان کرد.

حیدری پرداخت « هزینه‌های مربوط به سفر و فوق‌العاده آن و اقامت بیمار و همراه وی » را به عنوان یکی از خدمات سازمان تامین اجتماعی دانست و در این رابطه بیان داشت: هرگاه سازمان بیمه شده‌ای را برای معالجه به شهرستانی غیر از محل سکونتش اعزام کرده و درمان بیمار انجام شود، علاوه بر غرامت دستمزد معادل صددرصد روزانه هم بابت هزینه هر روز اقامت او پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: در صورتی که به تشخیص پزشک معالج بیمار احتیاج به یک فرد همراه داشته باشد، علاوه بر مخارج مسافرت معادل ۵۰ درصد حقوق یا دستمزد بیمه شده نیز از طرف تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد.

این مسئول در خصوص نحوه اعزام بیمار و پرداخت هزینه سفر، فوق‌العاده هزینه سفر و نیز هزینه اقامت بیمار و همراه وی خاطرنشان کرد: ابتدا باید صورتجلسه شورای پزشکی تنظیم شود که در آن نظر پزشک معالج ثبت شده و حداقل دو پزشک مراکز درمانی زیر نظر تامین اجتماعی آن را تأیید کرده باشند و همچنین نوع وسیله نقلیه و نیاز به همراه در صورت جلسه قید شده باشد.

وی ادامه داد: در صورتی که بیمار برای عزیمت از وسیله نقلیه زمینی (سواری، اتوبوس، قطار) استفاده نماید، هزینه سفر طبق نرخ متعارف تعیین شده پرداخت می‌شود اما اگر بیمار با هواپیما اعزام شده باشد، بهای بلیط مربوطه قابل پرداخت است.

جیدری اضافه کرد: هزینه‌های مربوط به سفر، فوق العاده آن مربوط به اقامت و بازگشت بر اساس مدارکی شامل نظریه پزشک معالج، صورتجلسه پزشکی، لاشه بلیط و گواهی انجام معالجات از مراکز درمانی مقصد پرداخت خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: طی سال گذشته تعداد ۲۶۸ سند مربوط به پرداخت هزینه سفر بیماران به شهرستان‌های خارج از محل سکونت آنها صادر شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=7293

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.