عبدالرضا دباغ دانشجوی هرمزگانی رشته دکتری زیست دریا برای نخستین بار موفق به تکثیر و تولید زینتی دلقک کلارکی بومی خلیج فارس شد.   به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، رئیس اداره توسعه ماهیان دریایی شیلا هرمزگان صبح امروز طی نشستی در همین رابطه گفت: این مهم پس از مطالعه و تلاش دانشجوی سخت‌کوش ...

عبدالرضا دباغ دانشجوی هرمزگانی رشته دکتری زیست دریا برای نخستین بار موفق به تکثیر و تولید زینتی دلقک کلارکی بومی خلیج فارس شد.

خبرگزاری فارس: تکثیر و تولید ماهی زینتی دلقک کلارکی بومی خلیج فارس

 

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، رئیس اداره توسعه ماهیان دریایی شیلا هرمزگان صبح امروز طی نشستی در همین رابطه گفت: این مهم پس از مطالعه و تلاش دانشجوی سخت‌کوش دکتری زیست دریا در یک سیستم خانگی صورت گرفته است که طی چند دوره موفق به تولید بچه ماهیان دلقک کلارکی شده است و تکنیک تولید آن را کسب کرده است.

عبدالرسول دریایی تصریح کرد: دلقک ماهی کلارکی یکی از دوگونه دلقک ماهی زیستگر خلیج فارس است که دارای رنگ آمیزی بسیار زیبایی است و زیباترین نوع این گونه دلقک ماهی کلارکی در خلیج فارس زیست می‌کند.

وی افزود: باتوجه به تولید این گونه درسیستم خانگی با کم‌ترین سرمایه گذاری می‌توان یک شغل درآمدزا برای جوانان فارغ التحصیل جویای کار ایجاد کرد.

دریایی اظهار داشت: قیمت هر قطعه از این ماهی در بازار ماهیان زینتی حدود سیصد هزار ریال برای اندازه سه سانتی متری است.

این مسئول خاطرنشان کرد: شیلات هرمزگان آمادگی دارد از جوانان فارغ التحصیل رشته‌های شیلات و بیولوژی دریا که علاقه‌مند به تکثیر و پرورش ماهیان زینتی هستند حمایت کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=7292

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.