رئیس سازمان نظام مهندسی خوزستان گفت: شهرداری اهواز بدون اینکه سازمان نظام مهندسی نقشه‌ها را بررسی کند، پروانه ساختمان صادر می‌کند. Tweet   به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از اهواز، فرخ شیخ‌الاسلامی در حاشیه دیدار رئیس سازمان نظام مهندسی کشور از سازمان نظام مهندسی خوزستان که امشب انجام شد، اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی ...

رئیس سازمان نظام مهندسی خوزستان گفت: شهرداری اهواز بدون اینکه سازمان نظام مهندسی نقشه‌ها را بررسی کند، پروانه ساختمان صادر می‌کند.

خبرگزاری فارس: شهرداری اهواز بدون بررسی سازمان نظام مهندسی پروانه صادر می‌کند

 

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از اهواز، فرخ شیخ‌الاسلامی در حاشیه دیدار رئیس سازمان نظام مهندسی کشور از سازمان نظام مهندسی خوزستان که امشب انجام شد، اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی خوزستان ۱۰ هزار عضو دارد که چهار هزار و ۵۰۰ عضو این سازمان دارای پروانه اشتغال هستند.

وی با بیان اینکه ۱۷ دفتر نمایندگی نظام مهندسی در سطح خوزستان وجود دارد، ادامه داد: این سازمان با انجام وظایفی که برای آن تعریف شده است با رعایت مقررات ملی در جهت بالا بردن کیفیت ساخت و ساز فعالیت می‌کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی خوزستان خاطرنشان کرد: سازمان نظام مهندسی خوزستان برای بهبود ساخت و ساز علاوه بر گروه‌های بازرسی و کنترل دارای یک آزمایشگاهی ژئوپولتیک است که برای تعیین مقاومت‌های زمین فعالیت می‌کند.

وی عنوان کرد: گروه‌های کنترل نظارت کیفی و بازرسی ساختمان در سطح استان در حدود ۷۰ نفر هستند و اخیرا هم براساس ماده ۳۵، کنترل مضاعفی برای بالا بردن کیفیت ساخت و ساز فراهم شده است که یک دوره کار کردند و گزارش کار به سازمان مسکن و شهرسازی ارائه شد.

شیخ‌الاسلامی با بیان اینکه در رابطه با ساخت و ساز مشکل مجریان ذیصلاح وجود دارد، تصریح کرد: مجریان ذیصلاح یا سازندگان مسکن هنوز نتوانسته‌اند در سطح استان کار خود را شروع کنند و اخیرا هم ۲۰ شرکت پروانه اشتغال گرفته‌اند، اما هنوز کار خود را به طور رسمی شروع نکرده‌اند.

وی به ریزش دو ساختمان در چند ماه گذشته در سطح اهواز اشاره کرد و گفت: اگر بحث مجریان ذیصلاح فراهم شود می‌توانیم کیفیت ساخت و ساز را در خوزستان بالا ببریم.

رئیس سازمان نظام مهندسی خوزستان، گلایه خود را از شهرداری اهواز مطرح کرد و ادامه داد: اخیراً شهرداری اهواز بدون اینکه سازمان نظام مهندسی نقشه‌ها را بررسی کند پروانه صادر می‌کند و به صورت مستقیم با مشاور در ارتباط هستند؛ بدون اینکه هیچ گونه کنترلی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: مقداری مستندات در این زمینه پیدا شده است که ساختمان‌های گروه (د) بدون اینکه کنترل کیفیت شوند پروانه ساخت می‌گیرند و درصدد هستند در مورد گروه (ج) نیز همین روند را ادامه دهند و ما درصدد هستیم غیر قانونی بودن این کار را ثابت کینم.

شیخ‌الاسلامی به پروژه ساخت مجتمع نظام مهندسی خوزستان اشاره کرد و ابراز داشت: این ساختمان فعلی جوابگوی نیازهای سازمان نیست و تصمیم گرفته شد که با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان مجتمع جدیدی احداث شود غافل از اینکه شهرداری تنها دو میلیارد بابت عوارض مطالبه کرد.

وی در پایان درخواست خود را از معاون عمرانی استانداری خوزستان و رئیس سازمان نظام مهندسی خوزستان اینگونه بیان کرد: اگر امکان وجود داشته باشد با وساطت شما با شهرداری صحبت شود تا عوارضی را که از بخش خصوصی و تجاری وصول می‌کند از ما نگیرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=7262

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.