شبکه دهم اسرائیل: شبکه دهم تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که ۸۰ درصد دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا موضع قطعی خود را در قبال مسئله حمله به سوریه نگرفته‌اند‬. Tweet   به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس، شبکه دهم تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که ۸۰ درصد دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا موضع قطعی خود را در قبال مسئله حمله به ...

شبکه دهم اسرائیل:
شبکه دهم تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که ۸۰ درصد دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا موضع قطعی خود را در قبال مسئله حمله به سوریه نگرفته‌اند‬.

خبرگزاری فارس: ۸۰درصد دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا موضع قطعی خود را درباره حمله به سوریه نگرفته‌اند

 

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس، شبکه دهم تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که ۸۰ درصد دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا موضع قطعی خود را در قبال مسئله حمله به سوریه نگرفته‌اند‬.

این خبر در حالی اعلام شده که لفاظی‌های جنگ‌طلبانه‌ای که کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا در هفته‌های گذشته با طرح ادعاهایی درباره حمله شیمیایی در منطقه غوطه شرقی سوریه علیه دولت آن کشور به راه انداخته‌اند، شدت گرفته است.

رئیس‌جمهور آمریکا چند روز پیش در سخنرانی کاخ سفید اعلام کرد اگرچه می‌تواند بدون مجوز کنگره به سوریه حمله کند اما تصمیم دارد برای اقدام نظامی در سوریه از کنگره اجازه بگیرد.

این اظهارات رئیس جمهور آمریکا در حالی مطرح شد که رأی کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه هنوز اعلام نشده است.

ادعای توسل دولت سوریه به حمله شیمیایی در روز ۲۱ آگوست، در حالی صورت گرفت که بازرسان سازمان ملل به درخواست دولت سوریه به دمشق سفر کرده بودند تا درباره یک حمله شیمیایی دیگر که چند ماه پیش در منطقه خان‌العسل صورت گرفته بود، تحقیق کنند.

دولت سوریه به شدت این ادعا را رد می‌کند و می‌گوید در شرایطی که پیروزی‌های نظامی به دست آورده و بازرسان سازمان ملل در سوریه به سر می‌برده‌اند، نیروهای دولتی دلیلی برای استفاده از تسلیحات شیمیایی نداشته‌اند.

دمشق همچنین به بازرسان تسلیحاتی سازمان ملل اجازه داده در مناطقی که ادعا می‌شود در آنها از حمله شیمیایی استفاده شده تحقیقات لازم را به عمل آورند.

علی‌رغم این، دولت آمریکا ضمن کوبیدن بر طبل جنگ در سوریه گفته دولت سوریه برای اعتمادسازی دیر وارد عمل شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=7261

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.