قوت قلب را در چهره اسد می دیدیم عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: روحیه سران کشور های سوریه و لبنان مثال زدنی بود به گونه ای که بشار اسد در دیدار هیئتی از مجلس ایران گفت: حضور هیئت ایرانی در این وضعیت بیم و امید برای شخص من روحیه بخش بود چه برسد به ...

قوت قلب را در چهره اسد می دیدیم

قوت قلب را در چهره اسد می دیدیم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: روحیه سران کشور های سوریه و لبنان مثال زدنی بود به گونه ای که بشار اسد در دیدار هیئتی از مجلس ایران گفت: حضور هیئت ایرانی در این وضعیت بیم و امید برای شخص من روحیه بخش بود چه برسد به مردم سوریه و سید حسن نصر الله در دفتر کارش تاکید کرد که جنگ ویرانی های زیادی دارد اما روحیه ها بالاست و هر تجاوزی را با قدرت دفع خواهیم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، فتح الله حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس  در گفتگو با مرصاد، اظهار داشت: بشار اسد روحیه بسیار عالی داشت و مردم سوریه نیز طبق همان روال عادی خود به زندگی روزمره و خرید مشغول بودند. برخلاف شنیده ها چهره دمشق امنیتی نبود و اینکه می‌گویند شهر پر از ایست بازرسی و سرباز است یک گفته اشتباه و دروغ است.

وی ادامه داد: بشار اسد از سفر هیئت پارلمانی ایران خوشحال شده بود و می گفت من این ورود شما را خوشامد می‌گویم، زمانی که شما به اینجا آمدید ما روحیه گرفتیم.

حسینی تاکید کرد: مردم دمشق در آرامش به انجام کارهای روزانه خود مشغول بودند و ما در راه دفتر بشار اسد از نزدیک شاهد این آرامش بودیم از طرفی بشار نیز در محل کار خودش حضور داشت و تدابیر امنیتی نیز طبق معمول در دفتر ریاست جمهوری انجام می‌شد.

وی افزود: باید اشاره کنم که وحشت از حمله متقابل سوریه تمام رژیم صهوینیستی را فرا گرفته است. این موضوع قطعی است  که سوریه هم در صورت تجاوز به شهر هایش قطعا بی تفاوت نخواهد بود و اقدام متجاوز را به طرز شایسته ای پاسخ خواهد داد.

حسینی ملت ایران را پشتیبان خدشه ناپذیر همه مسلمانان جهان دانست و این پشتیبانی را به دلیل شرایط مظلومانه سوریه چند برابر عنوان کرد.

نماینده سرپل ذهاب، گیلان غرب و قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هیئت ایرانی پس از سوریه به لبنان رفت و آنجا با نخست وزیر لبنان و همچنین دبیر کل حزب الله دیدار داشت؛ در باره سید حسن باید گفت که ایشان یک سرباز واقعی و پاکباخته ولایت است. سید حسن نصرالله نیز اذعان کرد که آمریکایی ها اگر دست به این حماقت بزنند به طور قطع و یقین گرفتار خواهند شد و سوریه به هیچ وجه مانند افغانستان و عراق نیست. بیش از نود  درصد مردم سوریه در حال دفاع از کشور خود هستند و از طرفی نیز تروریست ها تماما از کشور های عربی دیگر و با حمایت مستقیم عربستان وارد سوریه شده اند.

عضو هیئت پارلمانی اعزامی به سوریه با اشاره به سخنان دبیرکل حزب الله بیان داشت: نصرالله هم مخالف سرسخت تجاوز و حمله نظامی بود و گفت: اگر آمریکاییها واقعا تجاوزی صورت بدهند جواب آن را از خود مردم با قاطعیت خواهند گرفت و موضع حزب الله در خصوص حمله نظامی خارجی به سوریه مشخص است،‌حزب الله از هر مظلومی دفاع خواهد کرد.

حسینی در خصوص دیدار با نصرالله تاکید کرد: دیدار با ایشان در لبنان به هیچ وجه سخت نبود. ایشان یک بسیجی جان برکف ولایت است. در مورد مسائل منطقه با ایشان گفتگو نشستیم و سلام ملت ایران را به وی ابلاغ کردیم. نصرالله از روند اتفاقات منطقه ابراز نگرانی کرد و تحلیل هایی را در این خصوص ارائه داد.

وی ادامه داد: سید حسن در خصوص وقوع جنگ خارجی در سوریه هم گفتند که تنها منطقه ای که به آتش کشیده خواهد شد برخلاف گفته آمریکاییها سوریه نخواهد بود و این رژیم صهوینیستی است که اکنون در خطر نابودی کامل قرار دارد. اکنون در اخبار نمایان است که صهونیست ها با آن ترسی که در ذاتشان وجود دارد چطور به پناهگاه ها و مراکز پخش ماسک شیمیایی هجوم می‌برند و صراحتا هم می‌گویند که در صورت اصابت موشک به کارخانه پتروشیمی رژیم صهوینیستی چطور منطقه آنها به فنا خواهد رفت.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نخست وزیر لبنان نیز از وقوع جنگ و آسیب به مردم نگران و ناراحت بود اما پشتیبانی خود را از دولت و ملت سوریه اعلام کرد و گفت در صورت وقوع جنگ در منطقه این آتش افروزان هستند که به شدت آسیب خواهند دید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=7250

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.