پیامبر صل الله علیه و آله و سلم فرمود:« الایمان نصفُهُ الصبر، و نصفُهُ الشکر» نیم ایمان صبر و نیم دیگر آن سپاسگزاری است. پیارم دینی: زنی از آیت الله بهجت ره پرسشی مطرح کرد:« زنی هستم که سالیان متمادی با همسری بد اخلاق و بی ایمان زندگی می کنم و دیگر خسته شده ام، ...
پیامبر صل الله علیه و آله و سلم فرمود:« الایمان نصفُهُ الصبر، و نصفُهُ الشکر» نیم ایمان صبر و نیم دیگر آن سپاسگزاری است.

پیارم دینی: زنی از آیت الله بهجت ره پرسشی مطرح کرد:« زنی هستم که سالیان متمادی با همسری بد اخلاق و بی ایمان زندگی می کنم و دیگر خسته شده ام، برایم دعا کنید و بگویید چه کنم؟»

 

ایشان در پاسخ به این خانم فرمودند:

 

« اصعمی می گوید: دربیابانی خیمه ای دیدم، با خو گفتم به آن جا بروم، رفتم و دیدم زن جوان و با جمالی در درون خیمه است، تا جشم آن زن به من افتاد، گفت: بفرمایید. داخل شدم و گفتم: تشنه ام آبی بده، دیدم زنگش تغییر کرد.

 

با من حرف نزد و به من آب نداد ولی دیدم نگاهش با دقت به بیرون خیمه است، تا این که شترسواری از دور آمد و رسید و آن زن آبی را که به من نداده بود، با خود برداشت و رفت و دست و پای پیرمد سیاهی را که تازه از راه رسیده بود، شستشو داد.

 

آن مرد بسیار بداخلاق بود و به  من هیچ اعتنا نکرد و با آن زن هم به تندی برخودر کرد.

 

در هر حال از جا بلند شدم، آن خانم مرا بدرقه کرد. گفتم: آی خانم، حیف از تو نیست که با این جوانی وجمال، به آن مرد دل بسته ای؟ به چه چیز آن مرد علاقمندی؟ آیا به مالش، یا اخلاقش، یا جمال و زیبای اش؟ او که پیرمرد بدترکیبی بیش نیست.

 

رنگ چهره ی خانم پرید و گفت: گمان نمی کردم تو که وزیر هارون هستی، نمامی و سخن چینی کنی؟! پیامبر صل الله علیه و آله و سلم فرمود:« الایمان نصفُهُ الصبر، و نصفُهُ الشکر» نیم ایمان صبر و نیم دیگر آن سپاسگزاری است.[۱]

 

من باید خدا را به واسطه ی این که نعمت جوانی و جمال را به من داده و اخلاق خوب نصیبم نموده شکر کنم و آن به این است که با این شوهر بسازم و در برابر بداخلاقی او صبر کنم، دنیا می گذرد و من می خواهم با ایمان کامل از دنیا بروم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=7235

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.