نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی گفت: بی‌صبرانه منتظر تکذیب شخص آقای هاشمی و اعلام مواضع صریح و درست از سوی وی هستیم و از وزارت اطلاعات می‌خواهیم موضوع را بررسی و اصل آن را به اطلاع مردم برساند. به گزارش پیارم به نقل از جام نیوز، علیرضا زاکانی ...
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی گفت: بی‌صبرانه منتظر تکذیب شخص آقای هاشمی و اعلام مواضع صریح و درست از سوی وی هستیم و از وزارت اطلاعات می‌خواهیم موضوع را بررسی و اصل آن را به اطلاع مردم برساند.

به گزارش پیارم به نقل از جام نیوز، علیرضا زاکانی نمایند مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور طی سخنانی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: این روزها سخت‌ترین برهه‌های تاریخی تقابل نظام سلطه به رهبری آمریکا را با انقلاب اسلامی می‌گذرانیم که نقطه تقابل آن در سوریه رقم می‌خورد. جنگ در سوریه جنگ مذهبی و جنگ بین شیعه و سنی نیست، چرا که اکثریت ملت و ارتش سوریه و برادران اهل تسنن خود قربانی تروریسم هدایت شده از سوی امریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم‌های هدایت شده از منطقه هستند.

 

وی ادامه داد: صد البته جنگ بین ملت‌ و دولت سوریه نیست که آن هم دروغ آشکار است، اما اخیرا آمریکا و هم‌پیمانانش به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی خود را مهیا برای حمله به سوریه کرده‌اند. ما ضمن محکوم‌کردن استفاده از سلاح شیمیایی بیان می‌داریم که ماه‌ها قبل از طرف وزارت خارجه ایران اسناد تحویل مواد شیمیایی و تروریستی از سوی کشورهای مرتجع منطقه در اختیار سازمان ملل قرار گرفته بود و این موضوع نیز اخیراً‌ توسط آقای ظریف مورد تاکید قرار گرفت. البته انتظاری هم جز این از تروریست‌های جانی در سوریه و حامیان آنها نیست.

 

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: اما با کمال تعجب اخیرا صوتی منتسب به آقای هاشمی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر شده است که حرف‌های بسیار نادرست و خطرناکی را بیان کرده‌اند. از دو حال خارج نیست؛ اول اینکه این صوت ساختگی و جعلی است که در این صورت همه ما از این موضوع خوشحال خواهیم شد، چرا که هیچ علاقه ای به آسیب خوردن به جناب آقای هاشمی نداریم.

 

زاکانی گفت: اما اسلام و نظام اسلامی را بالاتر از هر چیز بر می‌شماریم و معتقدیم هرکسی در برابر اسلام بایستد به آتش قهر الهی خواهد سوخت. لذا بی‌صبرانه منتظر تکذیب شخص آقای هاشمی و اعلام مواضع صریح و درست از سوی وی هستیم و از وزارت اطلاعات می‌خواهیم موضوع را بررسی و اصل آن را به اطلاع مردم برساند.

 

وی افزود: اما صورت دوم اینکه صوت واقعی است و این حرف‌های نادرست را آقای هاشمی زده است که از سه صورت خارج نیست. اول اینکه ایشان بنای تضعیف جبهه مقاومت در مقابل نظام سلطه را دارد که البته این صورت در نزد بنده منتفی است. اما صورت دیگر این است که یا اطلاعات غلط به آقای هاشمی داده شده است یا ایشان برداشت غلط از اطلاعات کرده‌اند که در صورت صحت نوار منتشر شده بنده این دو صورت را محتمل می‌دانم و از این رو یک نکته را ذکر می‌کنم که ثابت شود اینگونه بیان‌ها در گذشته هم سابقه داشته است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: در تاریخ ۲۶ / خرداد/۸۸، ۴ روز پس از انتخابات بنا بر ماموریتی از مجلس به همراه ۵ نفر از نمایندگان که ابوترابی ، نادران ، کاظم جلالی  که هم اکنون در مجلس نهم نیز هستند، جلسه‌ای را با آقای هاشمی داشتیم و وی نکات متعددی را بیان کرد و گفت که برای تقلب در انتخابات دلایلی است و از جمله ذکر کرد که آقای ری شهری در دیداری که با آقای هاشمی داشته‌ است، گفته که یکی از کارمندان زیرمجموعه آقای ری شهری یک هفته قبل از انتخابات یعنی ۱۵ خرداد ۸۸ در زادگاهشان در یکی از روستاهای اطراف قم به دیدار پدرشان رفته بودند.

 

زاکانی ادامه داد: بعد از لحظاتی پدرش به منزل مراجعه کرده و در پاسخ به سوال فرزند خویش یعنی کارمند مجموعه تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی با نشان دادن انگشت سبابه خود که با جوهر استمپ رنگی شده بود، گفته است که من در قبال دریافت ۵۰ هزار تومان پول به آقای احمدی نژاد رای داده ام. ما با تعجب پرسیدیم که یک هفته قبل ازانتخابات؟ و اینکه آقای ری شهری این صحبت را کرده‌اند و آقای هاشمی بر آن تاکید ورزیدند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: اما با کمال خوش‌وقتی موضوع توسط آقای اژه‌ای وزیر وقت اطلاعات مورد بررسی قرار گرفت و در مجمع تشخیص مصلحت در حضور همگان از جمله هاشمی و ری‌شهری دروغ بودن این ادعا را آقای اژه‌ای بیان کردند و اینکه در همان جلسه جناب آقای ری‌شهری اصل موضوع را سوال کردند و همان جا به آقای هاشمی اعتراض کردند که چه زمانی من به شما اینگونه گفتم و این نقل را تکذیب کرد. خوشبینانه اینکه آقای هاشمی اشتباه کرده بودند.

 

وی گفت: اما در خصوص موضوع شیمیایی سوریه چیزی نیست که با اغماض با این موضوع برخورد کنیم. فرصت محدود است و حرف‌های از این دست بسیار. ما متاسفیم چرا آقایان به اسلام ظلم می‌کنند و به انقلاب اسلامی و مسلمانان جفا می‌کنند و اینگونه با مسائل اسلام و امت اسلامی بازی می کنند؟ لذا ما توصیه می‌کنیم کسانی که خود را صاحب نظر در مسائل بین المللی می‌دانند و ادعا می‌کنند مدارکی در استفاده از مواد شیمیایی توسط ارتش سوریه دارند، این مدارک را در اختیار آمریکا و اوباما قرار دهد و آنها را از سردرگمی درباره ادعای بی‌دلیلشان در بیاورد که حتما اسباب تشکر آنها و زمینه حمله به سوریه را فراهم خواهند کرد.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=7221

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.