در هفته جاری، از صنعت نفت خبرهای متعددی شنیده شد، از استعفای مدیر حقوقی وزیر نفت تا افزایش قیمت نفت تا ۲۰۰ دلار در هر بشکه پس از شلیک اولین موشک آمریکا به سمت سوریه. Tweet   به گزارش  پیارم به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در طول یک هفته گذشته گفت و شنودهای مختلفی ...

در هفته جاری، از صنعت نفت خبرهای متعددی شنیده شد، از استعفای مدیر حقوقی وزیر نفت تا افزایش قیمت نفت تا ۲۰۰ دلار در هر بشکه پس از شلیک اولین موشک آمریکا به سمت سوریه.

خبرگزاری فارس: ابهام قیمت گاز صادراتی به عمان/ تلاش برای برکناری میرکاظمی/ خطر نفت ۲۰۰ دلاری

 

به گزارش  پیارم به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در طول یک هفته گذشته گفت و شنودهای مختلفی در صنعت نفت مطرح شده است. که برخی ازاین اخبار به شرح زیر است:

نوذری گزینه شرکت نفت پس از هامانه

 

* پس از آنکه وزیری هامانه،یکی از گزینه ها مطرح برای شرکت ملی نفت ایران با توصیه برخی افراد به عنوان قائم مقام وزیر نفت منصوب شد، احتمال حضور غلامحسین نوذری در مدیریت شرکت ملی نفت ایران جدی‌تر شده است.

شنیده‌ها حاکی است معاونین وزرا با هماهنگی یکی-دو تن از مدیران بلندپایه دولت تعیین می شوند و اگر فرد پیشنهادی وزیر مورد تایید این دو تن نباشد نمی تواند پست در نظر گرفته را در اختیار گیرد.

* ولی الله احمدوند مدیر امور حقوقی وزارت نفت که در زمان رستم قاسمی از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به این سمت منصوب شده بود استعفا داد.

* قیمت صادرات گاز ایران به عمان تا تحرکات برکناری رئیس کمیسیون انرژی

* اگر ارزش ۶۰ میلیارد دلاری صادرات گاز ایران به عمان که از سوی وزیر نفت عنوان شد صحیح باشد و همچنین اگر حجم صادرات روزانه گاز ایران به عمان که یک میلیارد فوت مکعب اعلام شده است نیز مورد تایید باشد آنگاه با یک حساب ساده باید گفت هر متر مکعب گاز صادراتی به عمان ۲۲ سنت می شود.

البته دوباره تاکید می شود اگر این رقم صحیح باشد، گاز صادراتی به عمان ارزان ترین گاز صادراتی کشور در مقایسه با صادرات گاز به ترکیه و پاکستان خواهد بود. ناگفته نماند هنوز قرارداد صادراتی بین ایران و عمان منعقد نشده و تنها وزرای نفت دو کشور به امضای یک تفاهمنامه بسنده کرده اند و قرارداد صادرات گاز در ماه های آتی منعقد خواهد شد.

 

در عین حال به نظر می‌رسد یا اعداد و ارقام اولیه اعلام شده یعنی ۶۰میلیارد دلار وزیر برای صادرات ۲۵ساله گاز به عمان اشکال دارد و یا سایر محاسبات.

* قبل از انتشار خبر احتمال ورود شرکتهای معتبر خارجی در صنعت نفت ایران برخی نهادهای نظارتی اعلام کردند روند برخورد وزارت نفت با برخی از شرکتهای بزرگ نفتی و همچنین نحوه ورود ۶ شرکت بزرگ خارجی به ایران که به درخواست وزارت نفت صورت گرفته است مورد ارزیابی قرار می گیرد تا همچون قراردادهای گذشته مشکلاتی را در آینده برای کشور و صنعت نفت ایجاد نشود.

* تعدادی از مشاورین و معاونین وزیر نفت با هماهنگی برخی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس به دنبال برکناری رئیس فعلی کمیسیون انرژی هستند و قصد دارند در دور جدید فعالیت کمیسیون انرژی فرد دیگری را به ریاست این کمیسیون منصوب کنند.

در هفته های اخیر انتقادهایی از سوی سید مسعود میرکاظمی به عملکرد زنگنه در وزارت نفت مطرح شده است.

 

*جلسه اوباما با اقتصاددانان درباره تبعات حمله به سوریه

* همزمان با افزایش تنش ها میان آمریکا و سوریه شنیده شده است اگر یک موشک به سمت سوریه شلیک شود قیمت هر بشکه نفت خام به ۲۰۰ دلار می رسد به همین دلیل برخی از رسانه های خارجی اعلام کرده اند در روزهای اخیر رئیس جمهور آمریکا با برخی از اقتصاددانان بین المللی مشورت کرده تا نتایج اقتصادی حمله به سوریه را مورد بررسی قراردهد.

* پس از آنکه وزیر نفت اعلام کرد قصد دارد برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی در صنعت نفت ایران قراردادهای نفتی را اصلاح کند، برخی از رسانه های خارجی به نقل از مسئولان عراقی اعلام کرده اند عراق نیز برای آنکه از قافله جذب سرمایه گذار در صنعت نفت خود عقب نماند دست به تغییر ساختار قراردادها نفتی زده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=7214

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.