تیم رباتیک “آتا ربات” سازمان منطقه آزاد قشم با کسب پنج عنوان در مسابقات کشوری اخیرا با ساخت ربات مسیر یاب جهت قرار دادن آن به جای راننده خودروها، با سفر به تبریز درپی کسب موفقیتی جدید در مسابقات رباتیک کشوری هستند.   به گزارش پیارم به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، محمد عبدالله‌زاده ...

تیم رباتیک “آتا ربات” سازمان منطقه آزاد قشم با کسب پنج عنوان در مسابقات کشوری اخیرا با ساخت ربات مسیر یاب جهت قرار دادن آن به جای راننده خودروها، با سفر به تبریز درپی کسب موفقیتی جدید در مسابقات رباتیک کشوری هستند.

خبرگزاری فارس: ربات‌های راننده قشمی سر از تبریز در می‌آ‌ورند

 

به گزارش پیارم به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، محمد عبدالله‌زاده دیلمقانی و مهدی هاشمی، تیم دو نفره رباتیک سازمان منطقه آزاد قشم تاکنون موفق به کسب افتخارات بزرگی در این رشته شده و با ساخت ربات “مسیر یاب” در تلاشند زحمت رانندگان خودروها را کم و میزان تصادفات خودرویی را نیز به صفر برسانند.

این گزارش می‌افزاید: مسابقات رباتیک کشوری از ۱۶ تا ۲۱ شهریور ماه جاری با حضور تیم‌های رباتیک کار سراسر کشور در شهر تبریز برگزار می‌شود.

محمد عبدالله‌زاده دیلمقانی در همین راستا گفت: ۱۹۰ تیم رباتیک از سراسر کشور جهت حضور در مسابقات کشوری تبریز ثبت‌نام کرده‌اند و تیم آتا ربات قشم نیز با ساخت ربات مسیریاب در این مسابقات مهم کشوری حضور خواهد داشت.

وی افزود: ربات مسیریاب در برنامه حرکت هوشمند خودروها استفاده خواهد شد و این ربات با رعایت تمامی قوانین راهنمایی و رانندگی و بدون ایجاد مزاحمت برای خودروها و عابران پیاده سفری خوش برای سرنشینان رقم خواهد زد.

مهدی هاشمی نیز در خصوص اهمیت ربات مسیریاب گفت: ربات مسیر یاب در حال حاضر در بعضی از کشورهای جهان بر روی ماشین‌های الکترونیکی نصب شده و پیش بینی می‌شود ظرف ۱۰ سال آینده از این راننده هوشمند در خودروهای سواری نیز استفاده شود.

وی افزود: واکنش دقیق این ربات به هر آنچه در مسیرش قرار دارد از جمله چراغ راهنمایی و رانندگی، خط عابر پیاده، انسان، میدان، پیچ و خم جاده‌ای و خودرو از امیتازات ربات هوشمند مسیر‌یاب است.

به گفته سازندگان ربات مسیریاب منطقه آزاد قشم، از فناوری این ربات در ساخت ربات‌های انباردار و خدمات‌رسان نیز استفاده می‌شود و پژوهشگران ژاپنی از پیشگامان این حرکت نوین علمی هستند.

تیم دو نفره آتا ربات قشم فعالیت خود را از سال ۱۳۸۶ در منطقه آزاد قشم آغاز کردند و با ثبت الگوریتم ربات میکرو موس در سال ۱۳۸۹ به عنوان‌های مهمی نیز در ساخت ربات به شرح ذیل دست یافتند.

کسب مقام هفتم مسابقات موش‌های هوشمند (ششمین دوره این مسابقات) در شهر سبزوار سال ۱۳۸۷٫

کسب مقام اول کشوری در مسابقات میکرو موس در شاهین شهر اصفهان سال ۱۳۸۸٫

عنوان چهارم هفتمین دوره مسابقات موش‌های هوشمند در شهر زاهدان سال ۱۳۸۸٫

مقام دوم نوآوری کشور در مسابقات رباتیک تهران سال ۱۳۸۹ و کسب مدرک از طرف بنیاد ملی نخبگان کشور جهت حضور در مسابقات بین‌المللی کشور سوریه که به دلیل مشکلات سیاسی ایجاد شده برای این کشور، مسابقات تا این زمان انجام نشده است.

کسب مقام هفتم مسابقات رباتیک دانشگاه پیام نور مشهد در سال ۱۳۹۱٫

در پایان این گزارش آمده است: پژوهشگران رباتیک منطقه آزاد قشم با اطمینان از توان بالای ربات مسیر یاب خود، معتقدند در مسابقات کشوری که در شهر تبریز برگزار می‌شود موفق به کسب رتبه بالا خواهند شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=7197

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.