دبیر کمیسیون ایمن هرمزگان بر ایمن سازی مدارس حاشیه جاده‌ای تا پیش از بازگشایی مدارس تاکید کرد.   به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهران رازمند ظهر امروز در نشست کمیته ایمنی اداره کل راه و شهرسازی که با حضور مسئولان آموزش و پرورش، پلیس راه، هلال احمر و اداره کل حمل و نقل و ...

دبیر کمیسیون ایمن هرمزگان بر ایمن سازی مدارس حاشیه جاده‌ای تا پیش از بازگشایی مدارس تاکید کرد.

خبرگزاری فارس: لزوم ایمن‌سازی محیط پیرامونی مدارس حاشیه جاده‌ای هرمزگان

 

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهران رازمند ظهر امروز در نشست کمیته ایمنی اداره کل راه و شهرسازی که با حضور مسئولان آموزش و پرورش، پلیس راه، هلال احمر و اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان برگزار شد، افزود: اداره کل راه و شهرسازی فعالیت خود را در این زمینه از اول شهریور اغاز کرده و تا قبل از بازگشایی مدارس به پایان می‌رساند.

وی با بیان اینکه ایمن سازی مدارس حاشیه جاده‌ها باید با هماهنگی پلیس راه و آموزش و پرورش باشد از اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان خواست قبل از نصب علائم و بروز رسانی چراغ‌های چشمک زن و سرعت‌گیرها، ایمن‌سازی مدارس را با توجه به اولویت‌های اعلام شده از سوی آموزش و پرورش و پلیس راه نصب کند.

رئیس اداره ایمنی وترافیک اداره کل راه و شهرسازی و دبیر کمیسیون ایمنی استان هرمزگان افزود: برای تسریع در ایمن سازی مدارس، تمامی امکانات مورد نیاز از سوی اداره کل راه و شهرسازی در اختیار ادارات مربوطه قرار می‌گیرد تا مدارس حاشیه جاده‌ای با کمترین مشکل و بدون حادثه بازگشایی شود.

به گفته رازمند سلامت جان دانش آموزان مدارس حاشیه جاده‌ای از دغدغه‌های اصلی اولیاست که با اقدامات در نظر گرفته شده قطعا مشکلی در این زمینه پیش نخواهد آمد.

دبیر کمیسیون ایمنی استان هرمزگان با بیان اینکه در سال تحصیلی ۹۱ ـ ۹۲ حدود ۹۲ مدرسه در حاشیه جاده قرار داشت، بیان کرد، آمار مدارس سال تحصیلی جدید نیز باید به زودی اعلام تا ایمن‌سازی آنها در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین با تاکید بر استفاده از ماشین‌های ایمن برای سرویس مدارس گفت: آموزش و پرورش باید نوع ماشین‌های در نظر گرفته شده برای سرویس مدارس در اسرع وقت به اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اعلام کند.

به گفته رازمند، استفاده از خودروهای ایمن و مطمئن نقش بسزایی در سلامت جان دانش آموزان به ویژه در محورهای اصلی و بزرگراهی دارد.

در این جلسه همچنین سرهنگ مجید‌زاده رئیس پلیس راه استان از آمادگی پلیس برای آموزش قوانین به دانش آموزان خبر داد و افزود: استفاده از دانش آموزان به عنوان همیاران پلیس طی سال‌های گذشته آزمون خوبی بوده است، از این رو آمادگی داریم برای هر مدرسه به ۸ همیار پلیس آموزش‌های لازم را بدهیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=7195

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.