قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان از برگزاری آزمون تعیین سطح روحانیون اهل‌سنت استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان در بندرعباس خبر داد.   به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مریدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری آزمون تعیین سطح روحانیون اهل‌سنت استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان در بندرعباس گفت: ...

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان از برگزاری آزمون تعیین سطح روحانیون اهل‌سنت استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان در بندرعباس خبر داد.

خبرگزاری فارس: برگزاری آزمون تعیین سطح روحانیون اهل ‌سنت در بندرعباس

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مریدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری آزمون تعیین سطح روحانیون اهل‌سنت استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان در بندرعباس گفت: این آزمون برای دومین سال پیاپی به صورت جامع با شرکت بیش از ۱۰۹ طلبه، روحانی و استاد در بندرعباس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به زمان و مکان آزمون تعیین سطح روحانیون اهل‌سنت در بندرعباس اظهار داشت: این آزمون ساعت هشت و سی دقیقه تا ۱۲ روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ ۱۴ و ۱۵ شهریورماه در کانون تربیتی و فرهنگی شهید حسن دانشمند واقع در سه راه جهانبار، به سمت ساحل، روبروی بوستان سورو (کپشکن) برگزار می‌شود.

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان با بیان اینکه آزمون تعیین سطح روحانیون اهل‌سنت از درس‌های فقه، اصول، تفسیر و صرف و نحو گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: روز پنجشنبه آزمون جامع ویژه طلاب و روز جمعه آزمون ویژه مدرسان و اساتید برگزار می‌شود.

مریدی با بیان اینکه دو آزمون جامع و ویژه مدرسین در دو سطح کلی برگزار می‎شود، تصریح کرد: آزمون سطح یک معادل فوق دیپلم و آزمون سطح دو معادل لیسانس است.

وی با اشاره به آمار و ارقام شرکت‌کنندگان در آزمون تعیین سطح روحانیون اهل‌سنت، عنوان کرد: از مجموع ۱۰۹ نفر شرکت‌کننده در آزمون، ۶۰ نفر در بخش ویژه مدرسین و ۴۹ نفر در بخش آزمون جامع شرکت کردند؛ همچنین از مجموع داوطلبین، ۶۴ نفر از استان هرمزگان شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۳۹ نفر در بخش ویژه مدرسین و ۲۵ نفر در بخش آزمون جامع اعلام حضور کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از مجموع ۱۰۹ نفر شرکت‌کننده ۸۱ نفر مرد و ۲۸ نفر زن هستند گفت: از تعداد ۶۴ نفر شرکت‌کننده هرمزگانی ۵۰ نفر مرد و ۱۴ نفر زن هستند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=7188

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.