قائم مقام دبیر کل خانه کشاورز ایران با بیان اینکه مهم‌ترین عامل تضعیف کشاورزی در کشور مدیران بی‌کفایت هستند، نکات قابل توجهی پیرامون واردات گندم در سال ۹۱ مطرح کرد.   به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، عنایت‌الله بیابانی ظهر امروز در دیدار با اعضای خانه کشاورز استان هرمزگان اظهار کرد: جامعه کشاورزی ...

قائم مقام دبیر کل خانه کشاورز ایران با بیان اینکه مهم‌ترین عامل تضعیف کشاورزی در کشور مدیران بی‌کفایت هستند، نکات قابل توجهی پیرامون واردات گندم در سال ۹۱ مطرح کرد.

خبرگزاری فارس: گفته‌های قابل توجه قائم مقام دبیر کل خانه کشاورز ایران پیرامون واردات گندم

 

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، عنایت‌الله بیابانی ظهر امروز در دیدار با اعضای خانه کشاورز استان هرمزگان اظهار کرد: جامعه کشاورزی به دلیل عدم مدیریت، بی‌کفایتی مدیران، تصمیمات غلط و غیر اصولی و غیر کارشناسی در سال‌های اخیر ضربه‌های جبران ناپذیری خورد.

وی افزود: مدیری که درک صحیحی از جامعه خود نداشته باشد، تصمیمات غلط می‌گیرد و برای توجیه اعمال خود دروغ چاشنی آن می‌کند، اگر مدیر با کفایت و لایق بود، واقعیت‌های جامعه کشاورزی را درست می‌دید و قانون را درست اجرا می‌کرد.

قائم مقام دبیرکل خانه کشاورز ایران با بیان اینکه هویت جامعه کشاورزی در سال‌های اخیر خدشه‌دار شد تصریح کرد: وقتی به سئوالات این جامعه عظیم پاسخی ندارند تقاضاهای کشاورزان را به انحراف می‌کشند و آدرس غلط می‌دهند.

به گفته وی، اما کشاورزان به عنوان صاحبان اصلی این مملکت نه تنها در مقابل سرما و گرما، سیل و طوفان مقاومت می‌کنند بلکه با عدم مدیریت و بی‌کفایتی مدیران نیز دسته پنجه نرم می‌کنند تا حیاط را استمرار بخشند، با این حال رانت‌هایی در کشور وجود دارند که با آدرس‌های اشتباه می‌خواهند خون کشاورزان را بمکند.

بیابانی یادآور شد: یک وزیر در سال ۹۱ اعلام می‌کند که ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تن نیاز گندم ماست و ۱۲ میلیون تن ذخیره کشور، آمارهای رسمی گمرکات هم نشان می‌دهد که در همان سال ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم وارد کشور شده است.

وی گفت: در این شرایط باید پرسید اضافه گندم کجا رفته و چه کسی خورده است؟! در حالی که هیچ کس پاسخگوی این سئوال نیست، آنوقت می‌گویند شما حق ندارید گندم را بیش از ۷۲۰ تومان بفروشید.

این فعال حوزه کشاورزی، خانه کشاورز را بلندگوی جامعه کشاورزی دانست و گفت: دیگر کسی خیالش راحت نیست که داد کشاورزی به جایی نمی‌رسد.

قائم مقام خانه کشاورز همچنین از دولت جدید خواست به جامعه کشاورزی که محوریت استقلال و پشتوانه صنعت کشور است نگاه درستی داشته باشد و توقعات و انتظارات انباشته آنان را برآورده کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=7186

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.