رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: حمایت از سوریه و لبنان باید ادامه پیدا کند؛ چون این کشورها در خط مقدم مقاومت در برابر اسرائیل هستند.   به‌گزارش پیارم به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در آخرین جلسه این مجمع به ارائه تحلیلی از مسائل منطقه ...

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: حمایت از سوریه و لبنان باید ادامه پیدا کند؛ چون این کشورها در خط مقدم مقاومت در برابر اسرائیل هستند.

خبرگزاری فارس: حمایت از سوریه و لبنان باید ادامه یابد/ سوریه بشکند، دست اسرائیل باز می‌شود

 

به‌گزارش پیارم به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در آخرین جلسه این مجمع به ارائه تحلیلی از مسائل منطقه و موضوع سوریه پرداخت.

یک منبع آگاه بخش‌هایی از تحلیل ارائه شده از سوی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه مورخ ۹/۶/۹۲ این نهاد را در اختیار این خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس قرار داد.

به گفته این منبع آگاه، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سخنان خود با بیان اینکه نگران اوضاع منطقه هستم، در خصوص شایعه حمله شیمیایی ارتش سوریه به مخالفانش گفت: آمریکا از قبل همه چیز را آماده کرده بود و خود آنها هم اعلام کرده‌اند که از سه روز قبل می‌دانستیم قرار است مواد شیمیایی استفاده شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مسأله آمریکا سوریه نیست و موضوع مهم برای غرب، خاورمیانه است.

وی با بیان اینکه اگر سوریه بشکند، دست اسرائیل باز می‌شود، تصریح کرد: من ابر فتنه را بالای سر منطقه می‌بینم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تاکید بر اینکه ایران باید در شرایط کنونی هوشیارانه برخورد کند، ادامه داد: حمایت از سوریه و لبنان باید ادامه پیدا کند چون این کشورها در خط مقدم مقاومت در برابر اسرائیل هستند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: باید از همه ظرفیت‌های دیپلماسی استفاده شود؛ چون اگر منطقه به سمت جنگ برود، کل آن در آتش این جنگ می‌سوزد.

وی با مطرح کردن احتمال نفوذ برخی افراد نزدیک به غرب و تروریست‌ها در ارتش سوریه نیز، گفت: احتمال دارد افرادی در ارتش سوریه نفوذ کرده باشند و آنها این اقدامات را انجام دهند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پایان تحلیل خود از حوادث سوریه خاطر نشان کرد: کشور سوریه همچنان در خط مقاومت قرار دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=7169

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.