به همت اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد و همکاری هیئات مذهبی و عموم مردم دوستدار و عاشق اهلبیت(ع) مراسم دسته روی هیئات مذهبی در سالروز شهادت امام صادق(ع)در حاجی آباد برگزار شد. به گزارش پیارم،‌ رئیس اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد ۱۲شهریورماه جاری با اعلام خبر فوق افزود: به همت اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد ...

به همت اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد و همکاری هیئات مذهبی و عموم مردم دوستدار و عاشق اهلبیت(ع) مراسم دسته روی هیئات مذهبی در سالروز شهادت امام صادق(ع)در حاجی آباد برگزار شد.

به گزارش پیارم،‌ رئیس اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد ۱۲شهریورماه جاری با اعلام خبر فوق افزود: به همت اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد و همکاری هیئات مذهبی مراسم دسته روی هیئات مذهبی در سالروز شهادت امام صادق(ع)در حاجی آباد برگزار شد.

حجت الاسلام فوادیان گفت:طی جلسات مکرری که این اداره با شورای هیئات مذهبی،کانون مداحان و روحانیون مستقر روستاهای تابعه در خصوص برنامه ریزی مراسم دسته روی شهادت حضرت امام صادق(ع)داشت بحمدلله این مراسمات در شان و منزلت آن امام همام(ع)به نحو مطلوبی برگزار شد.

وی تصریح کرد:در شب شهادت به همت کلیه هیئات مذهبی شهرستان مراسم دسته روی همراه با نوحه خوانی و سینه زنی از مسجد جامع به سمت امامزادگان برگزار شد و در ادامه مردم با حضور در صحن مطهر امامزادگان به سخنرانی حجت الاسلام مختاری امام جمعه شهرستان حاجی آباد پیرامون شخصیت والای امام جعفر صادق(ع) در دوران امامت گوش فرا دادند و در پایان با مداحی کربلائی حمید ملک محمدی مداح و ذاکر اهلبیت مراسم پایان پذیرفت وهمچنین در روز شهادت آن امام همام(ع)نیز مراسم دسته روی با حضور بسیجیان و مردم از جلوی نیروی مقاومت بسیج تا مسجد جامع برگزار شد و مردم با حضور در مسجد جامع به استماع سخنرانی امام جمعه پرداختندو در پایان نیز محمد امین سالاری از مداحان شهرستان به مرثیه سرائی پرداخت.

حجت الاسلام فوادیان با بیان اینکه این مراسمات در روستاها نیز با حضور روحانیون مستقر و هیئات مذهبی در سالروز شهادت آن امام همام با شکوه برگزار شده است افزود:همچنین طی دیدارهائی که نمایندگان دفتر آیت الله وحید خراسانی در معیت رئیس اداره با روحانیون مستقر و شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان پیش از فرارسیدن این ایام داشته است بحمدلله این مراسمات در روستاها نیز طی گزارشات واصله به خوبی برگزار شده است و امیدواریم این فرهنگ گسترش یابد و مردم در سالهای آینده خودجوش این مراسمات را برگزار نمایند همانطوری که ایام فاطمیه(س)نیز بحمدلله چند سالی است که همانند محرم به صورت خودجوش و مردمی برگزار می گردد.

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=7161

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.