معاونت اجتماعی نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی گفت: عدم آگاهی خانواده‌ها از موادمخدر صنعتی، مهم‌ترین چالش اصلی در امر مبارزه و پیشگیری از مصرف مواد افیونی در بین جوانان است.     به گزارش  پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، امیر عباس‌زاده ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: هم اکنون به دلیل شرایط خاص ...

معاونت اجتماعی نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی گفت: عدم آگاهی خانواده‌ها از موادمخدر صنعتی، مهم‌ترین چالش اصلی در امر مبارزه و پیشگیری از مصرف مواد افیونی در بین جوانان است.

خبرگزاری فارس: عدم آگاهی خانواده‌ها، مهمترین مشکل در امر پیشگیری اجتماعی است

 

 

به گزارش  پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، امیر عباس‌زاده ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: هم اکنون به دلیل شرایط خاص زمانی الگوی مصرف موادمخدر از مواد سنتی به موادصنعتی نظیر شیشه و کریستال و قرص‌های روان گردان تغییر پیدا کرده است، که نیازمند افزایش آگاهی و اطلاعات والدین نسبت به این مواد افیونی ویرانگر است.

وی با بیان اینکه آثار مخرب مواد صنعتی به مراتب بسیار خطرناک‌تر از مواد سنتی تریاک و هروئین است، افزود: متاسفانه به دلیل عدم آگاهی خانواده‌ها، فرزندان و جوانان بیشتر به سمت استفاده از موادمخدر صنعتی سوق داده می‌شوند.

عباس‌زاده افزود: برای آگاه‌سازی خانواده‌ها از مصرف مواد مخدر صنعتی پلیس مبارزه با موادمخدر استان طرح‌های مختلفی را برای شهروندان به مورد اجرا گذشته و در دست اقدام دارد.

این مقام انتظامی گفت: با هماهنگی و تعامل با نهادهایی همچون امور تربیتی آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و کارخانجات مختلف، دوره‌های آموزشی پیشگیرانه توسط کارشناسان و متخصصان پلیس مبارزه با موادمخدر برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: اساس پیشگیری اجتماعی و سالم و مصون ماندن از موادمخدر را آگاهی خانواده‌ها و والدین دانسته و گفت: والدین باید نسبت به رفتار فرزندان خود نظارت بیشتری داشته و با راهنمایی‌ها و تذکرات لازم آنان را از تبعات وخیم موادمخدر آگاه ساخته و بدین ترتیب آینده مطلوبی را برای آنان تدارک دیده و با همدلی و همبستگی اعضای خانواده خود اجازه ندهند سرنوشت آن‌ها به تباهی و سیاهی برسد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=7158

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.