معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: شورا از فساد در قدرت جلوگیری می کند.     به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از ساری، هادی ابراهیمی پیش از ظهر امروز در مراسم تحلیف ۱۳ نفر از اعضای شورای چهارم شهر ساری که در سالن آمفی تئاتر هلال احمر مازندران برگزار شد، اظهار داشت: با ...

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: شورا از فساد در قدرت جلوگیری می کند.

خبرگزاری فارس: شورا از فساد در قدرت جلوگیری می‌کند

 

 

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از ساری، هادی ابراهیمی پیش از ظهر امروز در مراسم تحلیف ۱۳ نفر از اعضای شورای چهارم شهر ساری که در سالن آمفی تئاتر هلال احمر مازندران برگزار شد، اظهار داشت: با اصلاحاتی که در چینش قانون انتخابات شورای شهر ها انجام شد به ترکیب اعضای شهرهای بیش از ۲۰۰ هزار نفر اضافه شد.

وی به جایگاه شورا در شریعت اسلام اشاره کرد و ادامه داد: شورا در جوامع غیراسلامی نگاهی ابزاری و تشریفاتی است اما دین اسلام به تبادل فکر و اندیشه اهمیت زیادی قائل است.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه شورا از فساد در قدرت جلوگیری می‌کند، تصریح کرد: مکانیزم شورا، نظارت است.

وی به فعالیت‌های کار شورایی در شهرها اشاره کرد و گفت: شورا نهادی نظارتی است و در بطن و متن همه برنامه‌های شهرداری دخالت دارد و این نظارت تشریفاتی نیست.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر اینکه شورا از استبداد و خودکامگی جلوگیری می‌کند، بیان داشت: شورای شهر به دور از هیاهو و جنجال‌های سیاسی به حل و فصل برخی از لغزش‌ها و چالش‌ها می‌پردازد.

وی افزود: شورا باید با نظارت دقیق روند خدمت‌رسانی به شهروندان را تسهیل بخشد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه تاکنون شوراهای ما در مازندران بر اساس قانون به فعالیت‌های خود پرداختند، تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه شورای شهر انتخاب شهردار است و می‌تواند در صورت لزوم شهردار را استیضاح و یا عزل کند.

وی حضور همه اعضا در شورای شهر را موثر دانست و ادامه داد: اعضای شورای شهر باید پیگیر مطالبات به حق شهروندان برای تعالی شهر باشند.

ابراهیمی با بیان اینکه حدود اختیارات شورا در قانون مشخص شده است، خاطرنشان کرد: حضور موثر منتخبان مردم در شورای شهر ساری باید بتواند مرکز استان را به جایگاه واقعی خود برساند.

وی اضافه کرد: شورای شهر یک نهاد تصمیم‌گیرنده و مستقل است و به دور از لابی باید به وظایف خود عمل کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در این مراسم با بیان اینکه من فردی ساروی و روستازاده هستم و تا زمانی که مسئولیت داشته باشم برای خدمت رسانی به  مردم از شورای شهر حمایت می‌کنم، اظهار داشت: مسئولی که قصد خدمت دارد نباید مورد سوءظن قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولانی که با نیت خیر فعالیت می‌کنند باید مورد حمایت قرار گیرند، بیان داشت: آنچه در مازندران معمول است، تخریب شخصیت و زیر پای یکدیگر را خالی کردن است که این کار ارزشی ندارد.

ابراهیمی در بین اعضای شورای شهر قدیم و جدید با تاکید بر اینکه همه اعضا در فعالیت‌های شورایی باید وحدت رویه داشته باشند، خاطرنشان کرد: تعامل بین اعضای شورای شهر سبب کاهش مشکلات امور شهری می شود.

به گزارش فارس، در این مراسم از اعضای شورای سوم تجلیل و ۱۳ نفر از اعضای شورای چهارم شهر ساری به طور علنی مراسم تحلیف را به جای آوردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=7154

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.