امام جمعه جیرفت گفت: ریشه بسیاری از کجروی‌ها، بد‌اخلاقی‌ها و ناهنجاری‌های سیاسی و اجتماعی در جهل و نادانی است.     به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از میناب واقع در شرق مرکز هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین اصغر عسکری امروز در مراسم یازدهمین سالگرد بزرگداشت مرحوم حجت‌الاسلام عباس عباسی در میناب با تشریح اوضاع در ...

امام جمعه جیرفت گفت: ریشه بسیاری از کجروی‌ها، بد‌اخلاقی‌ها و ناهنجاری‌های سیاسی و اجتماعی در جهل و نادانی است.

خبرگزاری فارس: ریشه کجروی‌ها و بد‌اخلاقی‌های سیاسی در جهالت است

 

 

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از میناب واقع در شرق مرکز هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین اصغر عسکری امروز در مراسم یازدهمین سالگرد بزرگداشت مرحوم حجت‌الاسلام عباس عباسی در میناب با تشریح اوضاع در زمان امام صادق (ع) اظهار داشت: پیشوای ششم شیعیان در زمانی که قدرت از بنی امیه به بنی عباس منتقل می‌شد از فرصت درگیری بین دو قدرت و حکام ستمگر استفاده کرد و ضمن پایه گذاری بسیج دین پژوهی، جهاد علمی را با هدف خدمت به جامعه آغاز کرد.

وی به معرفی شخصیت امام ششم شعیان در ابعاد مختلف پرداخت و گفت: امام صادق (ع) تنها در مباحث فقه و اصول و مبانی اعتقادی فعالیت نمی‌کرد بلکه در علوم گوناگون و حوزه‌های مختلف علمی شاگردان توانایی را تربیت کرد.

عسکری افزود: بسیاری از بزرگان و علمای شیعه و سنی در محضر امام جعفر صادق (ع) تلّمذ کرده‌اند.

امام جمعه جیرفت ریشه بسیاری از کجروی‌ها، بداخلاقی‌ها، ظلم‌ها و ناهنجاری‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را در جهالت و بیان داشت: بیرون کردن مردم از جهل و نادانی و رساندن جامعه به دانش و علم بزرگترین خدمت است.

وی با بیان این مطلب که تلاش در جهت هدایت و روشنگری مردم از مهمترین و مقدس‌ترین خدمات نزد خداوند محسوب می‌شود، اظهار داشت: تمام پیامبران الهی برای هدایت بشر، تلیم حکمت و تهذیب نفوس از سوی خدا به رسالت مبعوث شدند.

عسکری همچنین با اشاره به فرمایشی از مولای متقیان امام علی (ع) گفت: ریشه تمام بدی‌ها، عصیان‌ها و نافرمانی‌های انسان و سرپیچی از دستورات الهی در نادانی است و امام صادق (ع) با خدمات خود مردم را از نادانی نجات داد.

امام جمعه جیرفت در بخش دیگری از سخنان خود به مدت آشنایی خود با مرحوم حجت‌الاسلام عباسی اشاره کرد و گفت: مرحوم عباسی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با تبعیت از امام راحل در شمال کرمان با بلند کردن پرچم انقلاب و اسلام خدمات خوبی را به مردم آن منطقه ارائه کرد که تا هم اکنون مردم آنجا از وی به نیکی یاد می‌کنند.

عسکری در تشریح شخصیت مرحوم عباسی وی را دارای روحیه‌ای آرام، با اخلاق، متین، صبور و بردبار معرفی کرد و بیان داشت: مرحوم حجت‌الاسلام عباسی اقیانوسی آرام بود که با کوچک‌ترین انحراف درباره انقلاب، طوفانی می‌شد.

وی ادامه داد: عباسی در ولایتمداری استوار و در برخورد با مردم و انقلابی‌ها خاشع و خاضع بود.

امام جمعه جیرفت به برخی مسئولیت‌های مرحوم عباسی در زمان حیاتش به ویژه چهار دوره نمایندگی مردم شرق هرمزگان و بندرعباس در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و با ذکر این مطلب که زندگی مرحوم عباسی عالمانه و حکیمانه بود اظهار داشت: با نگاه به زندگی این روحانی انقلابی مشخص می‌شود که ذره‌ای لغزش و خطا در عملکرد این مجاهد نستوه وجود ندارد.

وی گفت: مرحوم عباسی در طول زندگی با تبعیت از ائمه هدی تمام تلاش خود را در راستای روشنگری، مبارزه با جهالت و حرکت مردم به سمت دانش و خدمت به نظام و انقلاب به کار بست.

در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام علی عباسی فرزند مرحوم عباس عباسی بیان کرد: تجلیل از مقام خدمتگزاران تجلیل از فرد نیست بلکه قدردانی از شخصیت است.

وی گفت: مرحوم عباسی به جهت مجاهدت در راه خدا الگوی مناسبی برای نسل آینده است.

عباسی همچنین اظهار داشت: بسیاری از کسانی که در پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی با تلاش و مجاهدت خود خدمات ارزنده‌ای به مردم و کشور ارائه کرده‌اند اکنون در میان مردم زندگی می‌کنند که می بایست تا زمانی که در قید حیات هستند مورد تجلیل و تکریم قرار گیرند.

آئین یازدهمین سالگرد عروج روحانی مبارز مرحوم حجت الاسلام عباس عباسی به همت سپاه ناحیه میناب و با حضور فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان، روحانیون، بسیجیان و رزمندگان، خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، مردم انقلابی و همرزمان وی در مسجد جامع امام خمینی (ره) برگزار شد.

مرحوم حجت‌الاسلام عباس عباسی رهبر مبارزات سیاسی در هرمزگان محسوب می‌شود که تمام عمر خود را در جهت مبارزه با طاغوت و خدمت به نظام و انقلاب صرف کرد.

جمله معروف «اعوذبالله من شرشاه » و «بسم رب الروح الله» از مرحوم عباسی است که طی سخنرانی در مراسم چهلم شهدای تبریز در مسجد کوفه بندرعباس برای همیشه در تاریخ هرمزگان ماندگار شد.

حجت الاسلام عباس عباسی در سحرگاه یازدهم شهریور ماه سال ۱۳۸۱ زمانی که سمت نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان را بر عهده داشت در نماز صبح جان به جان آفرین تسلیم کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=7149

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.