حجت‌الاسلام صدرالدین شریعتی از ریاست دانشگاه علامه‌طباطبایی برکنار شد بالاخره سرپرست وزارت علوم، حجت‌الاسلام صدرالدین شریعتی را از ریاست دانشگاه علامه طباطبایی برکنار و حسین سلیمی را جایگزین وی کرد. به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا شب گذشته جعفر توفیقی، سرپرست وزارت علوم، حجت‌الاسلام صدرالدین شریعتی را برکنار و حسین سلیمی از اساتید علوم سیاسی دانشگاه ...

حجت‌الاسلام صدرالدین شریعتی از ریاست دانشگاه علامه‌طباطبایی برکنار شد

حجت‌الاسلام صدرالدین شریعتی از ریاست دانشگاه علامه‌طباطبایی برکنار شد

بالاخره سرپرست وزارت علوم، حجت‌الاسلام صدرالدین شریعتی را از ریاست دانشگاه علامه طباطبایی برکنار و حسین سلیمی را جایگزین وی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا شب گذشته جعفر توفیقی، سرپرست وزارت علوم، حجت‌الاسلام صدرالدین شریعتی را برکنار و حسین سلیمی از اساتید علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی را به ریاست این دانشگاه منصوب کرد.

جعفر توفیقی سرپرست وزارت علام در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره تغییر رییس دانشگاه علامه طباطبایی گفته بود که انتقاداتی در ارتباط با عملکرد ریاست دانشگاه صورت‌گرفته و به این وزارتخانه اعلام شده است که در حال بررسی آنها هستیم و ان‌شاءالله طی دو سه روز آینده تصمیم وزارت علوم در این زمینه اعلام می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین شریعتی یکی از کارآمدترین رؤسای دانشگاه‌ها بود که در طول مدیریت خویش علاوه بر ارتقای علمی این دانشگاه، نقش بسیار برجسته‌ای درمبارزه با فتنه و حفظ ارزش‌های اسلامی در این دانشگاه داشت.

و این در حالیست که  اخیرا آیت الله مکارم شیرازی از اقدامات رئیس دانشگاه علامه طباطبائی به خاطر تشکیل کلاس‌های تک جنسیتی در این دانشگاه قدر دانی کرد. گویا حسن روحانی به جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دستور داده تا پایان هفته، صدرالدین شریعتی رئیس دانشگاه علامه را از سمت خود برکنار کند.

 

برخی اخبار حکایت از ان دارد که حسن روحانی رییس‌جمهور طی دستوری تاسف برانگیز، به توفیقی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دستور داده هر چه سریع تر رییس دانشگاه علامه طباطبایی برکنار شود. رئیس جمهور حسن روحانی به جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دستور داده تا پایان هفته، صدرالدین شریعتی رئیس دانشگاه علامه را از سمت خود برکنار کند!

 

حجت الاسلام شریعتی به عنوان اولین رئیس دانشگاه ایران اسلامی توانست بحث تفکیک جنسیتی در دانشگاه را آغاز و آن را ادامه دهد. چند روز گدشته آیت الله مکارم شیرازی از اقدامات رئیس دانشگاه علامه طباطبائی به خاطر تشکیل کلاس‌های تک جنسیتی در این دانشگاه قدر دانی کرد.

 

دکتر کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت قبل نیز در پایان مسئولیت وزارتی خود در نامه ای از فعالیت ها و تلاش های دکتر سید صدرالدین شریعتی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تقدیر و تشکر کرده بود.

اخیرا برخی فعالان فتنه نیز با راه اندازی یک کمپین در شبکه اجتماعی فیسبوک اقدام به عقده گشایی کرده و خواستار برکناری شریعتی شده اند.

رئیس جدید دانشگاه علامه طباطبایی کیست؟

حسین سلیمی از اساتید علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی است که در سال ۱۳۴۲ در شیراز بدنیا آمد. وی دارای دکتری رشته روابط بین‌الملل از دانشگاه تربیت مدرس است. سلیمی عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه علامه طباطبائی است.
پدر حسین سلیمی، تورج سلیمی بازنشسته نیروی انتظامی است.

حسین سلیمی پس از اتمام تحصیلات ابتدایی و متوسطه، دیپلم ریاضی را از دبیرستان منتظری اخذ کرد. پس از مدتی به فراگیری دروس حوزوی و فلسفه مشغول بود. پس از بازگشایی دانشگاه‌ها در سال ۱۳۶۲ وارد رشته علوم سیاسی در دانشگاه تهران شده و بلافاصله در کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل در همان دانشگاه ادامه تحصیل داد. در سال ۱۳۷۲ در دوره دکتری روابط بین‌الملل دانشگاه تربیت مدرس پذیرفته شده و دکترا گرفت.

فعالیتهای ضمن تحصیل:

حسین سلیمی پس از اخذ دیپلم در جهاد دانشگاهی و وزارت آموزش و پرورش مشغول به کار شد. بر اساس سوابقی که از سلیمی منتشر شده، وی همزمان با تحصیل به فعالیت تولیدی و گاه مدیریتی در صدا و سیما مشغول بود.

رضوی، شیخ‌الاسلامی، مقتدر، قاسم افتخاری و حسین بشیریه از جمله استادان حسین سلیمی هستند.

حسین سلیمی متاهل و دارای همسر بنام سرکار خانم حمیرا آزاد منش (دارای مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی) و دو فرزند بنامهای هدی سلیمی و حسن سلیمی است.

مشاغل و سمت‌های مورد تصدی به شرح ذیل است:

– نویسنده، تهیه‌کننده و مدیر در صدا و سیما از سال ۱۳۶۳ تا ۱۳۷۵؛
– مدیر صدای آشنا از سال ۱۳۶۶ تا ۱۳۶۸؛
– مدیر گروه اجتماعی رادیو، ۱۳۶۸ تا ۱۳۶۹؛
– مدیر گروه فرهنگ و ادب و فیلم و سریال شبکه دوسیما، ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۵؛
– قائم مقام مرکز مطالعات فرهنگی بین المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات از سال ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۵؛
– رئیس مرکز هنرهای نمایشی ارشاد از سال ۱۳۷۹- ۱۳۷۶؛
– معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی، از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۰؛
– معاون دانشگاه علامه طباطبائی از سال ۱۳۸۱- ۱۳۷۹؛
– رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی از سال ۱۳۸۳- ۱۳۸۱؛
– عضو هیات مدیره انجمن علوم سیاسی ایران، از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۵؛
– سردبیر فصلنامه پژوهشنامه علوم سیاسی، از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۵٫

فعالیتهای آموزشی:

حسین سلیمی از سال ۱۳۷۳ تا کنون به تدریس در دانشگاه علامه طباطبائی مشغول است. عنوان دروس ارائه شده توسط حسین سلیمی به ترتیب زیر است:

– تاریخ اندیشه‌های سیاسی در اسلام،
– تاریخ اندیشه‌های سیاسی در غرب (۱) و (۲)،
– نظریه‌های روابط بین‌الملل،
– جهانی شدن،
– تاریخ روابط بین‌الملل،
– سازمانهای بین المللی،
– اصول روابط بین الملل،
– روش تحقیق در روابط بین‌الملل.

مراکزی که وی از بانیان آن به شمار می آید:
– خانه تئاتر وابسته به خانه هنرمندان،
– انجمن علوم سیاسی ایران،
– انجمن صنفی استادان دانشگاه علامه طباطبائی.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=7134

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.