میزان بدهی های دولت باراک اوباما تا چند ماه آینده رکورد بدهی های تاریخ آمریکا را خواهد شکست و وی اولین رئیس جمهوری می شود که کاخ سفید را با بیشترین میزان بدهی ترک کرده است. به گزارش پیارم به نقل از جام اقتصادی، روند صعودی بدهی های امریکا از سالیان دور و در دوران ...

میزان بدهی های دولت باراک اوباما تا چند ماه آینده رکورد بدهی های تاریخ آمریکا را خواهد شکست و وی اولین رئیس جمهوری می شود که کاخ سفید را با بیشترین میزان بدهی ترک کرده است.

به گزارش پیارم به نقل از جام اقتصادی، روند صعودی بدهی های امریکا از سالیان دور و در دوران ریاست جمهوری جیمی کارتر تا اکنون که اوباما فکر حمله به سوریه را در سر می پروراند ، روندی صعودی بوده است.

 

اما این تفاوت از سال اولین دوره ریاست جمهوری کارتر تا اکنون که دومین دوره ریاست اوباما در کاخ سفید است رقمی غیر قابل مقایسه و باور است.

 

جیمی کارتر در سال ۱۹۸۱ زمانیکه دوره ریاست جمهوری خود را به اتمام رساند میزان بدهی های آمریکا ۹۹۴ میلیارد دلار بود.

 

پس از وی رونالد ریگان در پایان دوره هشت ساله ریاست جمهوری اش یعنی در سال ۱۹۸۹ ، در حالی کاخ سفید را ترک کرد که میزان بدهی های دولت ۳۲۰۶ میلیارد دلار اعلام شد.

 

در سال ۱۹۹۳ و در زمان اتمام ریاست جمهوری جورج بوش پدر میزان بدهی دولت آمریکا ۴۳۵۱ میلیارد دلار برآورد شد.

 

رئیس جمهور پس از وی یعنی بیل کلینتون نیز پس از هشت سال ریاست جمهوری در سال ۲۰۰۱ با بدهی در حدود ۵۷۶۹ میلیارد دلار از مردم کشورش خداحافظی کرد.

 

جورج دبلیو بوش رئیس جمهور بعدی آمریکا نیز با پایان دوره هشت ساله ریاست جمهوری در حالیکه جنگ پرهزینه عراق را پشت سر گذاشته بود در سال ۲۰۰۹ با بدهی ۱۲۳۱۱ میلیارد دلار کاخ سفید را وداع گفت.

 

و حالا در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما و در حالیکه وی سه سال دیگر از دوران ریاستش باقی مانده بدهی های دولت آمریکا سر به فلک گذاشته و به ۱۶۷۸۳ میلیارد دلار رسیده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=7118

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.