اوپک اعلام کرد تولید نفت این سازمان در ماه ژوئن ۲۰۱۳ معادل ۳۰۹ هزار و ۱۰۰ بشکه در روز کاهش یافته و به ۳۰٫۳۷۹ میلیون بشکه رسید و تولید نفت ایران نیز بدون تغییر برابر با ۲٫۶۶۹ میلیون بشکه در روز باقی ماند.   به گزارش پیارم به نقل از سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام ...

اوپک اعلام کرد تولید نفت این سازمان در ماه ژوئن ۲۰۱۳ معادل ۳۰۹ هزار و ۱۰۰ بشکه در روز کاهش یافته و به ۳۰٫۳۷۹ میلیون بشکه رسید و تولید نفت ایران نیز بدون تغییر برابر با ۲٫۶۶۹ میلیون بشکه در روز باقی ماند.

خبرگزاری فارس: کاهش ۳۰۹ هزار بشکه‌ای تولید اوپک در ژوئن/ تولید نفت ایران تغییر نکرد

 

به گزارش پیارم به نقل از سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام (اوپک) تولید نفت ۱۲ کشور عضو این سازمان در ماه ژوئن ۲۰۱۳ با ۳۰۹ هزار و ۱۰۰ بشکه در روز کاهش مواجه شد و به ۳۰٫۳۷۹ میلیون بشکه در روز رسیده است.

بر اساس این گزارش، تولید نفت ایران در ماه ژوئن نسبت به ماه گذشته هیچ تغییری نکرده است و در ۲٫۶۶۹ میلیون بشکه در روز ثابت مانده است.

تولید نفت عربستان نیز با ۵۰ هزار بشکه در روز افزایش نسبت به ماه پیش از آن به ۹٫۵۷۵ میلیون بشکه در روز رسید. عربستان در ماه می ۹٫۵۲۵ میلیون بشکه نفت تولید کرده بود.

بر اساس این گزارش، از ۱۲ کشور عضو اوپک ۶ کشور در ماه ژوئن با کاهش تولید معادل ۳۹۲٫۷ هزار بشکه مواجه شدند. این کشورها عبارتند از الجزایر، لیبی، عراق، آنگولا، نیجریه و ونزوئلا و تولید نفت کویت، قطر، امارات و عربستان مجموعا با ۸۳٫۵ هزار بشکه در روز افزایش روبرو بوده است.

لیبی با کاهش ۲۰۶٫۷ هزار بشکه‌ای در ماه ژوئن نسبت به ماه گذشته بیشترین کاهش تولید را به خود اختصاص داده است. تولید نفت این کشور در این ماه برابر با ۱٫۲۰۰ میلیون بشکه بوده است.

تولید نفت ۱۲ کشور عضو اوپک در ماه ژوئن به این شرح است: الجزایر ۱٫۱۶۳ میلیون بشکه در روز ، آنگولا ۱٫۷۰۸، اکوادر ۰٫۵۰۵، ‌ایران ۲٫۶۶۹، عراق ۳٫۰۶۰، کویت ۲٫۸۳۵، لیبی ۱٫۲۰۰، نیجریه ۱٫۸۶۱،‌ قطر ۰٫۷۳۶، عربستان ۹٫۵۷۵، امارات ۲٫۷۴۱ و ونزوئلا ۲٫۳۲۶ میلیون بشکه در روز.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5623

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.