معاون طب سنتی وزیر بهداشت با اشاره به اینکه روزه‌داران نباید در زمان افطاری به هیچ عنوان در غذا خوردن روهم خوری کنند، گفت: بهترین غذا برای شروع افطاری یک استکان آب گرم با خرما است. به گزارش پیارم به نقل از تسنیم، محمود خدادوست در تشریح توصیه‌های تغذیه‌ای به خصوص با استفاده از طب ...

معاون طب سنتی وزیر بهداشت با اشاره به اینکه روزه‌داران نباید در زمان افطاری به هیچ عنوان در غذا خوردن روهم خوری کنند، گفت: بهترین غذا برای شروع افطاری یک استکان آب گرم با خرما است.


به گزارش پیارم به نقل از تسنیم، محمود خدادوست در تشریح توصیه‌های تغذیه‌ای به خصوص با استفاده از طب سنتی برای روزه‌داران اظهارداشت: از مهمترین توصیه‌ها به روزه‌داران در ماه مبارک رمضان این است که افراد به هیچ عنوان در زمان افطار روهم خوری نکنند یعنی چند غذا را با هم میل نکنند و حتماً از پرخوری بپرهیزند.

وی افزود: به جز افرادی که مزاج گرم دارند و همچنین کودکان؛ در زمان افطار نباید به هیچ عنوان آب بسیار سرد نوشیده شود. زیرا معده در زمان روزه‌داری به دلیل آنکه ساعت‌ها خالی بوده است در اوج حرارت قرار می‌گیرد و بسیار برای هضم غذا آماده می‌شود و اگر غذا به طور صحیح وارد معده نشود مواد اصلی این غذا می‌سوزد.

خدادوست با تحسین باورهای قدیمی‌ها که براساس فرهنگ زیبای خودشان همیشه روزه‌شان را با یک استکان آب جوش و خرما افطار می‌کردند، گفت: بهترین روش شروع یک افطاری ساده نوشیدن یک استکان آب گرم به همراه خرما است.

معاون طب سنتی وزیر بهداشت با اشاره به اینکه افطاری باید بسیار سبک باشد، بیان داشت: معمولاً یک افطاری سبک می‌تواند شامل نان، پنیر، خرما و چای باشد و اگر افراد این قاعده را رعایت کنند به عوارض پرخوری مبتلا نمی‌شوند. زیرا متاسفانه مشاهده می‌شود افراد در زمان افطاری انواع فرنی، شله‌زرد، حلیم و آش را باهم می‌خورند که این مسئله جدا از قاعده مضر روهم خوری یک نوع پرخوری شدید نیز به حساب می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ساعت افطار امسال در حدود ساعت ۲۰:۴۵ است و متعاقب آن سحر و اذان صبح نیز در حدود ۴:۱۲ است و بین سحر و افطار کمتر از ۸ ساعت فاصله است روزه‌داران باید دقت کنند تا با توجه به قاعده هضم غذا سعی کنند بعد از افطار به هیچ عنوان شام سنگین میل نکنند زیرا فاصله بین شام و خواب باید ۳ ساعت باشد و در این زمینه بعد از سحر نیز افراد براساس همین قاعده نباید دو تا سه ساعت بخوابند و می‌توانند این زمان را با مناجات مشغول باشند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5615

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.