یک پایگاه خبری نوشت: سازمان‌های اطلاعاتی اردن، عربستان و آمریکا هفته قبل برنامه انفجارهای متعدد با خودروی بمب‌گذاری شده علیه مراکز حزب‌الله لبنان را طراحی کرده‌اند.   پایگاه خبری تحلیلی الحقیقه، منابع امنیتی لبنانی اعلام کردند که انفجار دیروز بیروت با انفجار ۳۵ تا ۴۰ کیلوگرم مواد منفجره ایجاد شد و قرار بوده سلسله انفجارهایی ...

یک پایگاه خبری نوشت: سازمان‌های اطلاعاتی اردن، عربستان و آمریکا هفته قبل برنامه انفجارهای متعدد با خودروی بمب‌گذاری شده علیه مراکز حزب‌الله لبنان را طراحی کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: دخالت سرویس‌های اطلاعاتی اردن، عربستان و آمریکا در انفجار بیروت

 

پایگاه خبری تحلیلی الحقیقه، منابع امنیتی لبنانی اعلام کردند که انفجار دیروز بیروت با انفجار ۳۵ تا ۴۰ کیلوگرم مواد منفجره ایجاد شد و قرار بوده سلسله انفجارهایی صورت گیرد تا بیشترین تلفات را در میان مردم به جا بگذارد، بر این اساس قرار بوده ابتدا یک انفجار کوچک صورت گیرد و بعد از تجمع مردم انفجار دوم در نزدیکی همان منطقه انجام شود تا بیشترین تلفات را داشته باشد.

این پایگاه سوری می نویسد که نیروهای امنیتی لبنانی دست کم یک نفر را بازداشت کرده‌اند که غیرلبنانی است، عده‌ای این فرد را سوری و از اعضای ارتش آزاد و عده‌ای دیگر نیز وی را اردنی معرفی می‌کنند.

این انفجار در حالی انجام شد که هفته قبل سایت خبری الحقیقه به نقل از یک منبع انگلیسی هشدار داده بود که احتمالا مراکز اجتماعی حزب‌الله لبنان از طریق خودروهای بمب گذاری شده هدف اقدامات تروریستی قرار گیرند، این انفجارها ممکن است در ضاحیه، بعلبک و مناطق دیگر جنوب لبنان انجام شود.

این منبع انگلیسی در آن زمان اعلام کرده بود که نشستی در امان پایتخت اردن با مشارکت افسران اطلاعاتی اردن و آمریکا و عربستان سعودی برگزار شده که سرتیپ فراری سلیم ادریس نیز که ریاست ارتش آزاد سوریه را بر عهده دارد، در آن مشارکت داشته است.

بر اساس این گزارش، در این نشست مقرر شده تا حمله‌های گسترده ای با خودروهای بمب گذاری شده در مناطق تجمع عناصر حزب‌الله در لبنان انجام شود، درست مانند حملاتی که در مناطق شیعه نشین عراق با عملیات دولت اسلامی عراق شاخه تروریست های القاعده در این کشور و تحت حمایت مالی و تسلیحاتی بندر بن سلطان رئیس دستگاه اطلاعات عربستان انجام می‌شود.

این در حالی بود که غیر از عناصر تروریستی وهابی و آمریکایی در سوریه، این حملات با محکومیت گسترده جهانی مواجه شد و جبهه تروریستی وهابی درسوریه تنها جریانی بود که از این انفجار استقبال کرد. در این راستا «الموتور حکم البابا» روزنامه نگار وهابی سوری در شبکه سعودی العربیه خواستار تخریب کامل ضاحیه بیروت و مناطق علوی نشین در سوریه شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5611

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.