نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: علمای دین باید پرده از چهره پلید وهابیت بردارند و تاریخچه شکل‌گیری و احکام نفرت‌انگیز آنها را برای مردم روشن کنند.   آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه ائمه جمعه شیعه و اهل‌ سنت بندر چارک با اشاره به جنایات وهابیت در سوریه شامل بریدن سر مخالفان ...

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: علمای دین باید پرده از چهره پلید وهابیت بردارند و تاریخچه شکل‌گیری و احکام نفرت‌انگیز آنها را برای مردم روشن کنند.

خبرگزاری فارس: علمای دین پرده از چهره پلید وهابیت بردارند

 

آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه ائمه جمعه شیعه و اهل‌ سنت بندر چارک با اشاره به جنایات وهابیت در سوریه شامل بریدن سر مخالفان خود و خوردن جگر سرباز سوری اظهار کرد: علمای دین باید پرده از چهره پلید وهابیت بردارند و تاریخچه شکل‌گیری و احکام نفرت‌انگیز آنها را برای مردم روشن کنند.

وی با اشاره به تلاش پیامبراکرم (ص) برای تقویت یکپارچگی و وحدت مسلمانان در صدر اسلام افزود: خط اسلام حفظ وحدت با وجود سلیقه‌های مختلف است.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به دعوت دین اسلام و قرآن‌ کریم از مسلمانان برای تقویت و تحکیم وحدت ادامه داد: تودیع و معارفه همزمان ائمه جمعه شیعه و اهل‌ سنت در یک مکان و در یک زمان حرکت مبارک و جدیدی است که جای تبریک دارد.

نعیم‌آبادی با اشاره به مسئولیت سنگین روحانیت در ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی در جامعه گفت: لباس روحانیت مسئولیت‌آور است چرا که اگر حرفی بزنی دیگران حرف‌ها می‌زنند و اگر حرکتی بکنی دیگران حرکت‌ها می‌کنند بنابراین باید سعی کنیم به وظایف خود به خوبی عمل کنیم.

وی با اشاره به موضوع خطبه‌ها و گفت‌وگوهای خود با رادیو و تلویزیون در ماه رمضان ادامه داد: با وجود ارائه مباحث زیاد در مورد وهابیت در نمازجمعه با توجه به اهمیت موضوع و تبیین چهره زشت وهابیت برای مردم و خصوصاً جوانان، در ماه رمضان نیز بحث خود را به این موضوع اختصاص خواهم داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه یک فرقه اسلامی مانند دیگر فرق اسلامی نیست، افزود: اگر وهابیت هم مانند دیگر مکاتب یک مکتب فقهی بود ما با او مشکلی نداشتیم چرا که فقه با فقه دعوا ندارد اما مشکل از آنجا شروع می‌شود که آنها هر آن کس را که به اعتقاداتشان معتقد نباشد تکفیر می‌کنند (کافر می‌خوانند) و کشتن او را مباح و حتی یک عمل ثواب می‌پندارند.

وی با اشاره به خاطره‌ای از سفرش به یکی از کشورهای اسلامی خطاب به حاضرین گفت: سؤالم از شما این است که آیا امامان چهارگانه اهل ‌سنت با هم دعوا داشتند؟ جواب این سؤال خیر است چرا که آنها در مسائل فقهی اختلاف نظر داشتند اما هیچ‌وقت همدیگر را تکفیر نکرده و به جنگ هم بر نخواستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر دیروز ما می‌گفتیم وهابی‌ها آدم‌کش هستند کسی باور نمی‌کرد اما امروز این مسئله برای همه روشن شده است، گفت: بزرگان وهابی در کتب خود به صراحت می‌گویند اینهایی را که به زیارت قبور می‌روند اگر توانستید با نصیحت از این کار منعشان کنید و اگر آنها توبه کنند بسیار خوب است اما اگر توبه نکردند و شرایطش را داشتید آنها را بکشید، چراکه کشتن آنها بر شما واجب است.

وی اظهار کرد: علمای دین باید پرده از چهره پلید وهابیت بردارند و تاریخچه شکل‌گیری و احکام نفرت‌انگیز آنها را برای مردم روشن کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5597

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.