دومین دوره کارگاه آموزشی عروسک‌سازی در راستای حمایت از گونه‌های در خطر انقراض جزیره قشم از سوی معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.   به گزارش پیارم نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، حجت الاسلام علی ملانوری معاون فرهنگی، اجتماعی، گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، هدف از این طرح را که ...

دومین دوره کارگاه آموزشی عروسک‌سازی در راستای حمایت از گونه‌های در خطر انقراض جزیره قشم از سوی معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.

خبرگزاری فارس: عروسک‌ها به یاری گونه‌های در خطر انقراض قشم آمدند

 

به گزارش پیارم نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، حجت الاسلام علی ملانوری معاون فرهنگی، اجتماعی، گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، هدف از این طرح را که با شروع تعطیلات تابستانی مدارس و برای کودکان ۹ تا ۱۵ ساله ساکن روستاهای ژئوپارک قشم به اجرا در آمده است، ترویج فرهنگ بازیافت و حمایت از گونه‌های جانوری و گیاهی در خطر انقراض جزیره قشم، به ویژه دلفین‌ها، لاک پشت‌ها و مرجان‌ها عنوان کرد.

وی افزود: ساخت این عروسک‌ها می‌تواند به ارتقای اقتصادی جوامع محلی کمک کند، چرا که مواد اولیه آنها بسیار ارزان و گاه رایگان است و می‌توانند با قیمت خوبی در بازار به فروش برسند.

معاون فرهنگی، اجتماعی، گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: این طرح علاوه بر اقبال بی‌نظیر جامعه محلی از پشتیبانی و مشارکت چندین ارگان و نهاد از جمله برنامه تسهیلات محیط زیست جهانی، مدیریت ژئوپارک، مدیریت محیط زیست و مدیریت گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم برخوردار بوده است.

کودکان شرکت کننده در دومین دوره کارگاه آموزشی عروسک سازی زیر نظر مربیان بومی آموزش دیده در نخستین دوره این کارگاه فعالیت کردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5592

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.