سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت: دولت آذربایجان هیچ دخالتی در نشست‌های قومی و پان آذریسمی برگزار شده در جمهوری آذربایجان نداشته است. به گزارش پیارم به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا، محسن پاک آئین در حاشیه سفر به شهرستان گرمی در گفتگوی در خصوص حمایت کشور آذربایجان از گروه‌های قوم‌گرا اظهار داشت: دولت آذربایجان هیچ دخالتی ...

حمایت از قوم گرایی به نفع کشور آذربایجان نیست

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت: دولت آذربایجان هیچ دخالتی در نشست‌های قومی و پان آذریسمی برگزار شده در جمهوری آذربایجان نداشته است.

به گزارش پیارم به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا، محسن پاک آئین در حاشیه سفر به شهرستان گرمی در گفتگوی در خصوص حمایت کشور آذربایجان از گروه‌های قوم‌گرا اظهار داشت: دولت آذربایجان هیچ دخالتی در نشست‌های قومی و پان‌آذریسمی برگزار شده در جمهوری آذربایجان نداشته است و بحث قوم گرایی به نفع وحدت ملی کشور آذربایجان نیست و دولت این کشور از این مورد حمایت نمی‌کند.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان افزود: تعداد گروه‌های قوم گرا در جمهوری آذربایجان اندک است و نشست‌هایی که گاهاً انجام شده تعداد شرکت کنندگان  بیش از ۳۰ نفر نبوده است.

وی ادامه داد: این گروه‌ها پایگاه مردمی در بین مردم کشورشان ندارند و در حال حاضر مورد حمایت دولت آذربایجان هم نیستند و ما در مقاطع مختلف با مذاکره و صدور بیانیه با دولت آذربایجان سعی کردیم نقش منفی این گروه‌ها را در توسعه روابط دو کشور ایران و آذربایجان یادآور شویم و دوستان آذری نیزدر این خصوص با ما همکاری خوبی داشتند و این نوع فعالیت‌ها در جمهوری آذربایجان به حداقل رسیده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5590

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.