استاندار هرمزگان از افتتاح چهار پروژه مهرماندگار با حضور رییس‌جمهور با اعتباری بالغ بر ۲۶۳میلیارد تومان و ۱۸میلیون و ۷۰۰هزار یورو و ۴۴۳میلیون دلار خبر داد به گزارش پیارم ، ابراهیم عزیزی در نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های مهرماندگار استان از حضور رییس جمهور در استان طی روزهای آتی خبر ...

استاندار هرمزگان از افتتاح چهار پروژه مهرماندگار با حضور رییس‌جمهور با اعتباری بالغ بر ۲۶۳میلیارد تومان و ۱۸میلیون و ۷۰۰هزار یورو و ۴۴۳میلیون دلار خبر داد

1111vfg 300x200 ریاست جمهور به هرمزگان می آید

به گزارش پیارم ، ابراهیم عزیزی در نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های مهرماندگار استان از حضور رییس جمهور در استان طی روزهای آتی خبر داد و اظهار داشت: دکتر احمدی نژاد به منظور افتتاح چند پروژه مهم و زیربنایی به زودی به استان هرمزگان سفر می کند.
استاندار هرمزگان گفت: در نظام اسلامی خدمت به مردم توفیق الهی است و هر میزان خدمت‌رسانی به مردم در سراسر ایران اسلامی و پهنه هرمزگان صورت گیرد، کافی نیست.
وی با اشاره به اینکه مردم ایران دل در گرو اندیشه‌های الهی و فرهنگ مبتنی بر ارزشهای اسلامی در همه صحنه‌های نظام اسلامی نقش اول را داشتند، افزود: تلاشهای ما باید منجر به ارتقای تمام شاخص‌های استان شود و ارتقاء زیرساخت‌ها یک اولویت است، زیرا زیرساخت‌ها باید مبنایی برای برنامه‌ها و تحقق تمام اهداف آرمانی باشد.
استاندار هرمزگان اضافه کرد: بدون شک اگر دراین مسیر اقدامات منطقی طی نشود، زمینه سایر شاخص‌ها را فراهم نکنیم، نمی‌توانیم موجب تحول و افزایش زیرساخت‌ها و رفاه مردم شویم.
وی با اشاره به اهداف و جهت گیری های خردمندانه و اصولی دولت خدمتگذار در کشور و استان هرمزگان افزود: با تمرکزی که دولت بر اجرای برنامه های خود دارد امروز طرح های مهم، ملی و استراتژیکی را در استان شاهد هستیم که این پروژه ها زمینه ارتقای شاخص های مختلف را در هرمزگان فراهم می کند.
عزیزی با تاکید براینکه یکی از ویژگی‌های مهم طرح‌های مهر ماندگار استان این است که زیرساخت سایر شاخص‌ها را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: اگر معتقد هستیم صادرات و واردات یک عنصر مهم در زیرساخت‌های اقتصادی است باید زیرساخت های لازم در این راستا فراهم شود.
عالی ترین مقام اجرایی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: باید برای افزایش این میزان، زیرساخت‌ها را فراهم کنیم و تلاش و جهت‌گیری به سمتی باشد که اقدامات زیرساختی، خردمندانه و بر پایه منطق پیش رود.
استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه یکی از بحث‌های مهم دولت در استان هرمزگان، طرح‌های مهرماندگار است که ۵۱طرح در قالب ۳۳۹پروژه تبیین شده، گفت: اعتبار این پروژه‌ها ۱۸۰هزار میلیارد ریال است.
وی ضمن اشاره به این پروژه‌ها، تصریح کرد: هشت طرح و پروژه در حوزه بهداشت و درمان، هفت طرح در قالب هشت پروژه در حوزه نیرو، هشت طرح در قالب ۳۴پروژه در حوزه نفت، گاز و بنزین، هفت طرح در قالب هفت پروژه در حوزه صنعت، معدن و تجارت، یک طرح در قالب ۱۲۷پروژه در حوزه محرومیت‌زدایی، ۱۸طرح در قالب ۱۴۶پروژه در حوزه راه و شهرسازی، بنادر و حمل و نقل، دو طرح در قالب ۹پروژه در گردشگری و امور بنیاد شهید خلاصه شده است.
عزیزی افزود: تاکنون ۲۵طرح از مجموع طرح‌های مهرماندگار استان مورد بهره‌برداری قرار گرفته، ۱۱طرح در قالب ۴۷پروژه آماده بهره‌برداری می‌باشد و از این تعداد تا پایان هفته جاری چهار طرح باحضور رییس‌جمهور مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند و هفت طرح باقیمانده که توسط رییس‌جمهور اعلام خواهد شد، با حضور مسئولان رده بالای کشوری مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.
وی در ادامه ضمن اشاره به چهار پروژه آماده افتتاح با حضور رییس‌جمهور، گفت: طرح توسعه میدان نفتی هنگام که موجب افزایش تولید نفت تا میزان ۳۰هزار بشکه در روز می‌شود و باعث افزایش سرانه تولیدات نفت و گاز در کشور می‌شود، یکی از این چهار طرح مهم است.
استاندار هرمزگان با بیان ویژگی‌ها و مزایای این طرح، اضافه کرد: این طرح موجب تقویت زیرساخت‌ها و اشتغال پایدار در استان خواهد شد و می‌توان از آن بعنوان سکویی برای حرکت به سمت قله‌های خودکفایی یاد کرد.
عزیزی با اشاره به بهره‌برداری از حوض خشک و کارگاه های ساخت و تعمیر کشتی های حمل LNG و نفتکش هایVLCC در روزهای باقیمانده از هفته جاری، اظهار کرد: سالهای قبل شناورهایی که در خلیج‌فارس تردد می‌کردند، چنانچه با مشکل فنی مواجه می‌شدند، در ایران جایی برای تعمیرات وجود نداشت اما اکنون می‌توانیم شناورهایی با ظرفیت ۴۰۰۰تن را در این حوضچه خشک تعمیر کنیم.
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به اینکه این پروژه ۴۴۳میلیون دلار اعتبار داشته و توسط متخصصات داخلی آماده بهره‌برداری شده است، اظهار کرد: این پروژه نقش مهمی در اشتغال پایدار و صنعت دریایی خواهد داشت و از افتخارات ایران اسلامی است که فرصت را برای شناورهایی که وارد آبهای خلیج‌فارس می‌شوند، شرایط تعمیر شناورها را فراهم کنیم.
وی تصریح کرد: این پروژه از نظر نوع مهندسی و ظرفیت ایجادشده حداقل در خاورمیانه بی‌نظیر است.
عزیزی همچنین ضمن اشاره به پروژه دیگری که آماده بهره‌برداری شده، اظهار کرد: توسعه اسکله تخلیه و بارگیری منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس نیز باحضور دکتر احمدی‌نژاد مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
استاندار هرمزگان افزود: این طرح شامل توسعه اسکله تخلیه و بارگیری مواد فله است و با تقویت این طرح ظرفیت اسکله به ۱۲میلیون تن افزایش خواهد یافت.
وی ادامه داد: همچنین این پروژه ایجاد ظرفیت برای پهلوگیری شناورهای ۱۵۰هزار تنی را نیز فراهم خواهد کرد.
وی از پروژه احداث و راه‌اندازی پست برق منطقه ویژه اقتصادی بعنوان چهارمین پروژه آماده بهره‌برداری باحضور رییس‌جمهور یاد کرد و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه ظرفیت ۲۳۰کیلووات تولید برق به ۴۰۰کیلووات افزایش خواهد یافت.
عزیزی با اشاره به اینکه یکی از نیازهای جدی این منطقه تامین برق بوده، خاطرنشان کرد: این پروژه برق موردنیاز صنایع بزرگ جنوب کشور را تامین می‌‎کند.
استاندار هرمزگان با اشاره به سایر پروژه های مهر ماندگار آماده افتتاح در استان ابراز داشت: بهره برداری از سه هتل و مجتمع بین راهی، گازرسانی به بندرعباس و تعدادی از رستاهای استان، احداث و زاه اندازی ترمینال شهیدحقانی، مجتمع فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثار، اجرای ۶۹۱ کیلومتر راه روستایی در قالب ۱۲۹ پروژه، بهسازی محور کنارک،جاسک، میناب ، بندرعباس، اجرای ۳۵ پروژه از ۱۲۷ پروژه محرومیت زدایی و… از دیگر پروژه های مهر ماندگار آماده افتتاح هستند.
استاندار هرمزگان در انتها نیز بیان کرد: ۷۵درصد پروژه‌های مهر ماندگار استان به اتمام رسیده که از نظر تعدادی ۲۵درصد مانده و می‌توان به پل خلیج‌فارس، پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس و غیره اشاره کرد که از این دست پروژه‌ها زمان بیشتری نیاز دارند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5584

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.